Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Lördag 26 December 2015 - Thekkadi
Resealbum: Kerala i Indien

Thekkady

Igår lämnade vi Marari beach och vi är redan fulla med så många nya intryck att det känns som om det var ett tag sedan vi var där. När vi bodde på Arakal Heritage på Marari beach så fick jag lite massage av Mini och vi pratade en del om kvinnans roll i Indien och det var intressant att höra om olikheterna men också om likheterna. När vi sedan skulle åka därifrån hade Mini tårar i ögonen och kramade mig länge innan vi åkte och även jag kände mig lite sentimental.

Nu är vi uppe i Tekkady som ligger i bergen. Här är det ett annat klimat, inte lika varmt och inte så fuktig luft. The perfect temperature enligt indierna själva. Det fanns faktiskt några enorma universitet som låg på vägen upp i bergen, just för att indierna tycker att det här är ett bättre klimat att plugga i.

/E
Dela med andra:    

Kommentarer
Oona säger:
Oj oj vad Ni hinner uppleva mycket som blir minnen för livet.Hoppas det blir bra på safarin.Detta är det perfekta sättet att hålla kontakt under en resa.Vi tänker på Er och hoppas att fortsättningen blir lika bra./Gölstorp.
Postat 2015-12-26 10:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan