Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Lördag 2 Januari 2016 - Varkala
Resealbum: Kerala i Indien

Syskonsnack

Idag vaknade vi till ljudet av en väckarklocka vilket var länge sen sist. Men det gjorde vi gärna! Vi skulle nämligen på delfinsafari. Vi gick till en strand och träffade badvakten som skulle hjälpa oss att komma ut till havs. Tyvärr hade vi gansk otur...inga delfiner. Men vi fick se jättestora fiskenät, små fiskar med huggtänder och till Vilgots stora förtjusning en livs levande blåsfisk.

Resten av dagen spenderade vi på stranden, som vanligt. Där testade vi på att surfa lite med en hyrd bodysurfplatta.
Det gick sådär för mig men när jag väl lyckades så var det jättekul. -Elsa
Jag tyckte det var superkul! Jag vill gärna göra det igen! -Vilgot

På nyårsafton köpte jag en ny trumma, en Jambe. De två senaste dagarna har jag gått på lektioner med min Jambe. Jag älskar den! Den är jättestor. Lektionerna var jätteroliga.
/Vilgot

På nyårsafton gick jag och syrran till en klädbutik vid klippan. Några dagar tidigare såg jag en jättefin klänning där så nu gick jag dit och köpte den. Den är rosa med mönster och man kunde själv välja om man vill ha den med eller utan axelband. Jag gillar den verkligen, den är jättefin.
Jag har även skaffat mig ett nyårslöfte, att testa att göra hennatatueringar.
Jag tänkte bara börja med att rita med pennor på händer och sen (om det går bra asså) så köper jag hem lite hennafärg och så får Saga vara försökskanin.
/Elsa

Ja när de andra två skrivit om sina fina inköp kan ju även jag passa på och berätta om ett av mina, min nya favorit pinne...till håret då alltså. Vid marknaden nära stranden finns det nämligen många tibetanska butiker och även en hel "tibetgata" med flyktingar därifrån. Gatan är inte så värst vacker men inne i butikerna är det fint och prydligt och man ska gärna ta av sig skorna innan man går in. I en av dessa butiker hittade jag iallafall en pinne att sätta up håret med. Det som är lite kul med den är att den är gjord av ben från en yak. Jag fick berättat för mig att man inte ville att någon del av ett redan dött djur skulle gå till spillo så man använde benet till att göra smycken. Annars hade jag nog inte köpt hårpinnen.
/Saga

Glada hälsningar från Indien! //alla tre syskonen
Dela med andra:    

Kommentarer
Sjrvarfarmor säger:
Ja, dom har blivit bortskämda förstås av att äta på restaurang hela tiden. Vet kanske inte ens hur man använder spisen längre.
Klart jag kommer och räddar livet på er på lördag. Det skall bli härligt att få träffa er alla igen.
Knyt nu ihop säcken(avsluta) på ett bra sätt och kom tryggt hem igen!
Vi ses snart! Kram från Sjörövarfarmor
Postat 2016-01-05 19:57  Anmäl
Piraterna säger till Sjrvarfarmor:
Jag saknar er också!
Pappa vill att jag skriver att du gärna får komma hem till oss och laga mat på lördag. Mamma och pappa har blivit lata!

/Vilgot
Postat 2016-01-03 14:05  Anmäl
Sjrvarfarmor säger:
Hej allihop!, syskon och föräldrar!
Gott Nytt År från Alvar och farmor.
Här i Malmö låter smällarna som bomber, och Cher har badat i havet, men det var KALLT, och inte som hos er!
Här är det ett par minusgrader och blåsigt, men ingen snö. Som vanligt alltså.
Det är härligt att få läsa om era äventyr - önskar jag hade fått vara med.
Det skall bli kul att få höra dig spela, Vilgot, när du kommer hem!
Här har de små lagt sig och vi skall snart börja spela spel, och kanske titta på senaste Star Warsfilmen, som förberedelse till att alla utom farmor, Ira o Vidar skall se den nya i morgon.
Ha nu härliga dagar framöver! Hela familjen här hälsar så jättemycket till er alla!
P o K! från Alvar o Sjörövarfarmor :)
Postat 2016-01-02 19:13  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan