Stöd Ukraina

Joannaes blogg

Fredag 22 Februari 2008 - Medellín

Svensk sommar

Pa lordagkvall tog vi en nattbuss fran Cartagena hit till Medellin. Resan skulle ta 12h, men det slutade med 18h. Mitt i natten fick vi namligen stanna eftersom att en bro var blockerad ca1km langre fram, vi tror att det kan ha varit ett av FARC:s pahitt.. det var iaf vad busschaufforen sa.

Har i Medellin har vi bl.a. varit pa bio och sett Sweeny Todd, besokt Pablo Escobars grav, sett fotbollsmatch Medellin vs. Barranquilla.. det var 22500 i publiken, varit till olika shoppingcenter mm. Vi kommer aven att testa paragliding har nagon dag nar vadret tillater.
Ja, vadret har ar nastan som hemma i Sverige pa sommaren. Kring 20grader pa dagen och pa kvallarna regnar det och askar.

Har pa Blacksheephostal dar vi bor finns det varmt vatten i duscharna.. det har vi inte varit med om sen hemma i Sverige. Omradet som hostalet ligger i ar det finaste i Medellin, sa det ar valdigt sakert att ga omkring har pa kvallarna.. det ar vakter overallt.

Vi far se nar vi drar vidare mot Equador, just nu regnar det valdigt mycket dar och det ar oversvamningar. Men det ar bara att dra pa sig vadarstovlarna och regnponchon och ge sig ut i det blota antar jag. Det kommer val inte sluta regna den narmsta veckan vad jag har forstatt.

Efter hart tryck hemifran har vi nu aven tecknat en reseforsakring for vara sista veckor pa den har kontinenten.

Ciao
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet