Stöd Ukraina

Joannaes blogg

Lördag 12 April 2008 - Arequipa

Chachani 6075

Nu har vi varit i Arequipa i 5 dagar. Langre an vad vi hade tankt blev det. Samma som vi kom hit bokade vi in oss pa en topptur till vulkanen Chachani, 6075m.o.h. Morgonen efter blev vi hamtade pa varat hostal och 3h sand/grusvag senare var vi framme vid startpunkten. Gick upp till basecamp pa 5400m.o.h. At middag kring 15.00 och sen gick vi och la oss. Klev upp 00.30 och kakade frukost. Borjade ga mot toppen 01.10. Vadretvarsuperbra.. stjarnklart, vindstilla och inte alltfor kallt.. men ruskigt tungt. Fridolins hjarta borjade agera konstigt kring 5800, sa han och andre-guiden vande. André kastade in handduken och upp frukosten pa 5926m.o.h. Det var tillslut alltsa bara jag, en amerikan och forste-guiden som stod pa toppen klockan 07.30. Sen var det "bara" att ga tillbaka... nastan lika jobbigt det.

Igar blev jag "pickpockad" i en korsning.. och snyggt var det! Forst sprutade de vatten pa mig och riktade min uppmarksamhet bort fran mina fickor, sen tog de min nya tygplanbok + 20 soles ($7) och jag markte inget forran en minut senare.. that´s life. Konstigt att vi inte har rakat ut for det tidigare med tanke pa att varat favorithak i varje stad ar den lokala matmarknaden dar vi dricker farskpressad juice och koper favoritfrukten Granadilla.. varje dag om vi har mojligheten!

Ikvall drar vi vidare mot Bolivia och Titicaca. Det kanns att vi borjar fa ont om tid.. bara en manad kvar och massor med busstimmar..

Annars har vi det bra, borjar bli lite slitna.. det ar trottsamt att resa omkring sahar.

Lagger upp bilder nu
http://www.reseguiden.se/minsida/apskaft/bilder

Hors i Bolivia!
Dela med andra:    

Kommentarer
Rommetorp säger:
Detta skulle jag vara med på bara det att komma till toppen
Postat 2008-12-08 13:44  Anmäl
Annamariee säger:
Hej!

Det måste ha varit en underbar känsla att komma upp på toppen. Fotot är verkligen ett minne av strapatsvandringen. Det verkar vara långa bussresor när man ska någonstans. Vilken otur du hade med plånboken.
Här blommar vitsippor, påskliljor och blåsippor. Våren närmar sig mer och mer.

/Marie
Postat 2008-04-14 18:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet