Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Måndag 25 Januari 2010 - Addis Abeba

Spa dag i Addis

Addis Abeba, en ganska stor och forrvirrande stad. Ingen taxichauffor kan engelska och dem tar varldens ockerpriser!

Vi har varit har i nagra dagar nu och har bl.a. kollat pa Lucy, den dar apan ni vet som ar 3,2 miljoner ar och 110 cm lang, bla bla bla. Historia, det ar verkligen min grej!...eller inte..

Igar va vi nagra stycken pa en etiopisk restaurang och kakade injara. Man kan beskriva det som en wettex trasa pa en stor bricka som man lagger maten pa och sedan tar ANNU mer wettex brod och skopar upp kottet med hoger handen, det ar inte gott, men det ar ett trevligt satt att sitta och kaka pa. Samtidigt som vi at (och drack billig ol..) sa var det upptradande och dans. Killarna och tjejerna skakade axlar, hofter och rumpor som aldrig forr. Jag fick ga upp och dansa lite, men dar lag man i la!! Vi gick aven till en klubb som heter Stockholm och ags av en etiopier som ar gift med en svenska (om jag inte minns fel...).

Idag sa blir det tjejdag pa Boston Day Spa, vi ska fa svensk massage och bli ompysslade under hela eftermiddagen! Kl 19.00 beraknas vi vara klara, och detta kalas gar inte pa mer an knappt 400 kr om jag raknat ratt, helt sanslost.

Vi har faktiskt varit ute tva kvallar pa raken och gjort oss iordning, alltsa, det ar nastan sa att man itne vet hur man sminkar sig langre eftersom det sallan hander numera. Men ibland sa far man anstranga sig for att visa sig fran sin battre sida, haha!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet