Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Torsdag 28 Januari 2010 - Bahir Dar

...och sa har vi varit kulturella!

Gardagen spenderades pa en liten bat pa Tana sjon (som forresten ar Afrikas tredje storsta sjo) vid Bahir Dar dar vi skulle kolla pa kyrkor som fanns ute pa olika oar ute i sjon. Vi akte ut hyfsat tidigt och fick se hur man byggt kyrkorna i bananlov eller palmblad, kommer inte riktigt ihag.. Det var malningar pa vaggarna overallt, men man var inte tillaten att ga in i sjalva "kyrkan", dit fick endast praster och munkar ga in. De som kom pa gudsstjansterna fick sitta utanfor pa plaststolar... Mycket markligt. Pa vagen tillbaka somnade jag och satt och sag dum ut som vanligt nar jag sover. Sag ut som en hungrig liten fagelunge som alldeles for manga har kort pa, onodigt, haha! Fick aven en jatte fin branna av mitt linne, sag jattebra ut nar jag skulle kla upp mig for kvallen..

Efter min SPA dag kan jag saga att jag (och Jenny) var ganska sega). Det var en valdigt speciell upplevelse, och ganska konstig, att fran gatan dar det lag tiggare pa gatan, ga in i en lyxvarld som inte ar tillganglig for dem flesta etiopier och bara glassa i drygt 5 timmar. Men som sagt, vi blev sega, kvinnan som gav mig massage hade nog som mal att hon skulle knacka mina revben, och hon lyckades nastan. Jag har i 2 dagar lidit av fanstastiskt jobbig huvudvark, ingen massage pa ett tag tack!

Vi ar nu parkerade pa ett hotell och vi lyckades snika till oss en 90 sang som jag och Jenny systerligt delade pa inatt, men skracken for bedbugs finns standigt narvande nar man ska sova i dessa ofrascha hotellsangar! Ibland nar jag vaknar och det kliar pa kroppen sa ar jag HELT overtygad av att jag fatt loppbett!!!!

Imorgon drar vi vidare mot Lalibela.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet