Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Lördag 12 Januari 2013 - Singapore

Summering, Singapore..

Sitter nu pa Changi Airport och vantar pa att vart flyg till Krabi, Thailand ska lyfta.

VI har haft det bra i Singapore, men hade jag fatt gora om det igen sa hade jag gjort nagra saker annorlunda.

1. Jag hade helt skippat Sentosa, det ar sakert jattebra for storre barn, men for oss sa var det ganska vardelost eftersom man inte kunde ta med Svea pa linbanor och sadan som vi eg velat testa. Sen var det ju sa himla plastigt.
2. Little India var mest som Indien ar, rorigt och smutsigt, jag ar inget Indien-fan... Nej, det hade jag kunnat skippa, och templet som jag last att sa manga besoker var under renovering sa det stod det en massa byggnadsstallningar framfor.
3. Skulle ha atit mycket mer pa Hawker Centers, jattegod mat och framfor allt billigt. Vi kakade nere vid floden pa en helt vanlig restaurang en kvall och betalade 500:-, pa hawker centrena sa betalade vi aldrig mer an 50 :- for en hel maltid.

TILL NASTA GANG I SINGAPORE SKA VI:
1. Besoka Pulau Ubin, en o precis pa gransen till Malaysia dar tiden lite statt stilla, en enklare vardag med strander och lite lantliv. Man kan tydligen hyra cyklar och ta sig runt pa on.
2. Ta med en storre reskassa och prioritera lite tid pa alla OFANTLIGA kopcentum och Orchard Road, som just nu ha REA typ overallt.
3. Ta en promenad nere vid Marina Bay, aven om man inte far besoka poolen vid Marina Bay Sands Hotell sa kan det vara kul att kika pa omradet.
4. Kolla in omradet kring Joo Chiat, den malaysiska delen av Singapore.
5.Ta med ett till paraply, eller i alla fall ett storre...

Det ar fantastiskt att resa med barn, det oppnar nya dorrar och alla ar sa trevliga, Svea kan fa tillochmed den suraste av sur att le tillbaka. Allt har gatt galant, och Svea ahr atit allt vi serverat henne forutom Dim Sum.

Snart sa ar vi i Thailand och kan njuta av 4 veckors sol och bad!
Dela med andra:    

Kommentarer
Ullekoden1 säger:
Låter lovely hörrni! Ha en safe resa till Thailand ... är inte alls avis! ;-) Kram
Postat 2013-01-15 15:21  Anmäl
Esbjprn säger:
Bra och nyanserad sammanfattning och visst är det nog härligt att inte torskade på alla turistfällor utan bara vara och uppleva landet och miljöerna
Ha det nu bara bra och njut av dagen
Vi hörs imorgon. Kram farfar o farmor
Postat 2013-01-12 17:40  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet