Stöd Ukraina

Livsgjutares blogg

Söndag 21 November 2010 - Spanien

Söndagslunch

Jag har frågat runt bland mina vänner om tips för lite lättare utflyktsmål. Två av de så kallade "veteranerna" gav samma tips på söndagsutflykt med långlunch som mål.
Således ringde jag och bokade bord - 8 personer! Därefter ringde jag till mina vänner och sedan - inte minst viktigt - begav särbon o jag oss iväg på en rekogniceringstur.
Det går ju inte an att vara färdledare och inte hitta målet. Vi begav oss alltså iväg ett par dagar i förväg och irrade runt i timmar innan vi fann målet. I och för sig en trevlig tur. Vi besökte en tennisklubb och var halvvägs upp i bergen innan vi insåg att detta kunde inte vara rätt.

Färden går från Puerto Banus. Ut på carreteran och så höger in mot Marbella. Man kör förbi det populära stället med liljan på vänster sida - en stor grön park. På höger sida har man vägen ner till Victors - stor skylt. Så fort man passerat den blåa skylten Victors så tar man av till höger, rondellen tll vänster, sedan höger och tar vänster förbi den vita mosken. Man kör sedan igenom en stor portal. Bland mängden av skyltar finns även vårt mål uppsatt - Sol y luna. Skyltarna dyker upp med jämna mellanrum. Trots detta är det inte helt lätt att hitta.
Målet är en ombyggd villa som ligger inom en communidada med stängda järngrindar.På väggen står namnet lite diskret. Denna gång stod grindarna öppna och borden var dukade.
En restaurang med perfekt betjäning, vacker musik och sång.
På söndagarna serveras buffé med bland annat hummer en masse! Till detta beställde vi in cava och sedan var festen igång. Så fort tallrikarna var tömde åkte de bort och nya bestick fanns ständigt till hands.
Buffén var ypperlig, fräsh och man får inte glömma efterrätterna.....
Vi njöt av omgivningen, maten och musiken. Vi till och med dansade.....
Prismässigt är det inte dyrt såvida man inte tar in dyra viner.....
Något att rekommendera.
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
Det verkar ha varit en härlig lunch :-)
Postat 2010-11-25 15:36  Anmäl
Bibchen säger:
Det låter som en bra rekommendation. Kanske när vi kommer till er någon gång! :-)
Postat 2010-11-23 20:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet