Stöd Ukraina

Livsgjutares blogg

Onsdag 11 November 2009 - Spanien

Tågutflykt till Benojen för besök på Molino del Santo

Jag har alltid försökt hitta spännande utflyktsmål för oss och våra vänner.
Denna resa har jag gjort 3 gånger -beroende på att jag inte lyckades hitta målet!
Resan utgår från Neuva Andalucia, som ligger cirka 1 mil från Marbella.
Första gången for jag iväg med några väninnor för att fira en födelsedag.
Bilturen ner mot San roc är cirka 5-6 mil och tar ungefär 1 timma att köra.Man kör förbi
Estepona, Manilva och ner mot San Roc. Håller utkikt efter skylten om Estacion San Roc. Svänger då in till höger och kör en bit in i den lilla byn tills man hittar stationshuset på vänster sida.
Tåget går vid 11-tiden och man går in o köper en biljett vuelta del dia och tar tåget tillbaka vid 16-tiden. Slutstationen är Ronda och man åker alltså tillbaka med vändande tåg.
Färden går på en smalspårig järnväg. Tåget stannar vid samtliga små stationer med sina oftast vacka stationshus.
Vid första besöket hamnade jag o mina väninnor på en stängd restaurang - den enda vi kunde finna i denna lilla by. Vi välkomnades in och fick en fantastisk middag - och tårta!
Vid nästa försök att hitta den berömda restaurangen som även är ett litet vackert hotell så visade det sig att stället hade vinterstängt. Från detta hotell utgår även vandringar i de omgivande bergen.Denna gång fann vi bybaren. Där åt vi en oförglömlig lunch med en jättestor entrecort . Den godaste köttbit jag någonsin ätit. Billigt var det och doggybag medfördes hem.
Vi gjorde ytterligare ett besök för att äntligen äta på den berömda restaurangen Molino del Santo.
Gott - naturligtvis - men inget har gått upp mot besöket på bykrogen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Bibchen säger:
Äntligen framme, så blir det ändå inte det bästa - typiskt! Trevlig text i alla fall.
Postat 2010-11-21 18:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet