Stöd Ukraina

Marilcjs blogg

Torsdag 1 Oktober 2009 - Höganäs

Sommaren/Sensommaren 2009

Att en sommar alltid springer så fort förbi!
Tycker inte det är längesedan äldste sonen tog studenten inne i Helsingborg men oj det är nästan 4 månader sedan!
Vart tog tiden vägen och vad har man gjort!

Huvud delen av min sommar försvann väl i och för sig med jobbet, har stått där och "kränkt" min Kavring, den bästa som finns, så gott som hela sommaren, en riktig Helsingborgare vet vilken kavring det gäller så någon reklam gör vi inte här!
Men tack vare mina gudomliga kollegor så blev det trots allt lite extra ledigt & tid för lite sommaräventyr med familjen!

Som vanligt en tripp upp till min barndoms hemtrakter runt Vätterns södre strand med skogsmulleäventyr för att leta kantareller och visst fanns dom även om det var tidigt på säsongen, 5 liter fick vi med hem till Skåneland igen, insjöfiske i fars lilla eka, ingen lycka men total avkoppling, fika besök på Tabergs topp...lika njutbart var gång!
Det enda som aldrig hanns med eller rättare sagt man aldrig gav tid var ett besök inne i stan, med andra ord Jönköping, lite synd i och för säg för staden har mycket att visa, men man kan ju inte hinna allt!

Några veckor senare och en influensa rikare bar det så av till den konglige danska huvudstaden Köpenhamn & lilla Herlev!
En bekant jubilerade så vi passade på att ta en heldag i huvudstaden, dessvärre var inte vädret med oss denna dag utan så fort vi kom över sundet började regnet, men vad gjorde det när hela köpenhamn kryllade av liv, danska fotbollslandslaget skulle samma kväll möta Portugal på Parken!
Sen kunde vi alla trösta oss med att vid vårat besök i Herlev för just fotboll i början av sommaren sken solen och vi hade kanonväder!

Nu närmast väntar ännu ett besök i Köpenhamn om en vecka då våra svenska fotbollsgrabbar ska ta sig an danskarna på Parken sen får man drömma ytterligare några veckor innan planet lyfter till Thailand för 4 v semester i december!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet