Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Fredag 21 December 2007

Skidor...

När jag skrev min förra blogg så hade jag helt förträngt att det fanns en resa till planerad.... Jag har nämligen lovat att den här vintern ska skidorna på och utför ska det gå (hur nu det ska gå?)

Jag har aldrig åkt utför och det skrämmer mig en aning. Även min dotter ska med och det blir en ny erfarenhet även för henne. Jag är mer en sol-och-sand-och-hav människa så snö, kyla och en massa kläder är inget jag föredrar.

Jag undrar vilket tillstånd jag var i när jag lovade detta???? Är jag helt galen eller vad? Nu finns det säkert flera där ute i reseguidevärlden som undrar varför jag är så vettskrämd över denna resa.

Ja, inte är jag rädd för att lära mig åka skidor eller att göra bort mig (det bjuder jag på). Mitt problem är att våga åka nerför backen. Jag kommer stå där uppe som en trotsig 3-åring och vägra åka ner. Tjurig och smått irriterad över att jag måste lita på min egen förmåga och min egna säkerhet. Nej, höjdrädd är jag inte......jag har ju både varit längst upp i Eiffeltornet och i Petronas Twin Tower i Kuala Lumpur. Jag älskar att flyga och tycker det är kanonkul med nöjesfält. Det skrämmer mig inte alls och det beror ju helt och hållet på att jag litar på andra som har hand om säkerheten.

Hur detta kommer att sluta blir en senare berättelse, det är ju bara sex veckor tills dess......

Tack och lov är mitt andra resesällskap tålmodigt och jag hoppas att jag inte blir för trotsig så han lämnar mig där i backen för gott....... :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Navigare säger:
Vet ni vad jag såg!
Trots att hon inte hade köpt någon Anja Pärsson mössa och trots att hon inte åkte i sarrong och bikiniöverdel...... så gjorde hon en storstilad skidpremiär ner för backen, snygga svängar och det var svårt att tro att det var första gången som laggarna var på.

Den trotsiga treåringen inom henne såg jag inte röken av :-)
Postat 2008-02-11 15:33  Anmäl
Opsrobban säger:
Inget att oroa sig för. Ner kommer man alltid....
Postat 2008-02-11 13:12  Anmäl
Navigare säger:
Är helt övertygad om att det går bra, utmaningar är till för att utmanas :-)
Postat 2007-12-21 23:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet