Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Lördag 24 November 2007
Resealbum: Malaysia

Snart är året slut...

Tidigare i kväll frågade min dotter mig om vi hinner åka till något mer land innan året tar slut..... Nej fick svaret bli men i mina tankar finns det alltid tid för nya resmål. Jag har haft ett fantastiskt resår! Började med Sydney i januari/februari. I april åkte vi till Kuala Lumpur i Malaysia och jag blev helt betagen.Vilken pulserande och utvecklande stad. Jag riktigt älskar atmosfären.

Ja, sen blev det juli och tillbaks till Malaysia..... Två dagar i Kuala Lumpur och sedan vidare med flyg upp till nordöstra kusten och landande i Kuala Terengganu. Vidare med båt ut till ön Pulau Redang och där väntade en resort och allt som hör till. Klart turkostblått vatten, finkornig sand som kändes som om det var potatismjöl under fötterna. Strålande väder och en och annan skur men helt underbart. Snorkla blev en ny erfarenhet och det är något jag måste göra fler gånger.

För en månad sedan åkte vi en sväng till Paris, en stad som är en favorit. Jag blir lika fascinerad varje gång jag ser Eiffeltornet. Jag tycker konstruktionen är häftig.

Ja, som sagt. Året är snart slut och ett nytt kommer. Visst finns det planer för nästa år, i september bär det av till USA. Jag har tänkt mig ungefär New York-Niagara fallen-New York-Florida.

Sen.....ja, Venedig skulle sitta bra i vår men man vet aldrig vad som händer. Jag älskar att uppleva nya platser och atmosfärer.

Tur att världen är stor!
Dela med andra:    

Kommentarer
Joakimn säger:
Hej Ellismellis
Javisst är det underbart att se fram emot resorna som kommer kommer o dem som varit.
Läste att du varit i kualalumpur nyligen och jag skall dit i dec. Så min undran var skall man inte missa om man bara har 2ggr 2 dagar i stan.
Samt vet du något om det går båtar imellean Kualakumpursidan av Malaysia och till Thailand? (packbara området).Mvh/Joakim Nilsson
Postat 2007-11-29 11:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet