Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Fredag 28 December 2007

1-års dag!

Snart är året slut och nu behöver jag inte jobba förren nästa år...(visst låter det lyxigt?) Sanningen är att säga att på onsdag är det arbetsdag igen. Nytt år och förhoppningsvis nya resmål fram över. Några dagar ledigt i alla fall blir det.

Nu ska jag snart börja planera på riktigt för USA trippen i september (har börjat lite smått..). Tänk om man kunde ha guldbyxor som den där pojken hade i tv-serien från 70-talet eller var det 80? Ja, sådana byxor har jag alltid velat ha, att bara kunna stoppa ner handen och plocka upp peng efter peng. Gisses vad lättare resplaneringen skulle bli. Eller så skulle jag vilja vinna 78 miljoner på lotto, men då behöver jag köpa lotter också och det gör jag ju aldrig. Det blir svårt att vinna annars. Inte har jag någon rik släkting heller och råna en bank ligger inte varmt om hjärtat (hur skulle jag då kunna resa om jag satt inspärrad??) Vad ska jag då göra? Jo, fortsätta att jobba som vanligt, spara allt som går att spara och njuta av varenda sekund som själva resandet utgör. Precis som många andra gör. Borde inte vi som gillar att resa kunna få något "resebidrag" av staten?" :-) Bara för att vi gillar att utforska världen på ett eller annat sätt. Det spelar ingen roll om det är charter, Finlandsfärjan eller jorden runt resor. Vi borde uppmuntras att resa mer! Tycker ni inte det?

Slut på året är det snart i alla fall och min rubrik ! 1-års dagen" har inte något med att göra att jag har något födelsedagsbarn här hemma eller för den delen något husdjur som fyller år. Inte heller någon kärleksrelation som fyller 1 utan helt i dag är det 1 år sedan jag blev medlem här på Reseguiden.
Hiip hiip hiip hurra.....

Vilket roligt år jag har haft!

Nu väntar Stöten på mig men det är ytterligare sex veckor tills jag susar (rullar) nerför backarna......

Sen kommer våren och då kommer jag till Venedig och sen...och sen....... (tur att världen är stor)

Gott Nytt År till er alla och tack för alla kommentarer som jag får.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet