Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Söndag 6 Januari 2008

Nytt år, nya löften...

Jaha.....nytt år är det sen några dagar och i morgon börjar vardagen för många. Jag själv har jobbat alla mellandagar för på min arbetsplats går det inte att stänga.

Ju närmare resan till Stöten jag kommer ju roligare tycker jag att det ska bli. Jag är riktigt pirrig i magen av förväntan. Skidorna är bokade (ja, jag tar med mig här i från...) och jag laddar min hjärna för snöupplevelse. Inte för att jag inte brukar uppleva snö utan för att intala mig själv att snö är kul, inte kallt, att vara fullt påklädd är smidigt och inte klumpigt. Jag föredrar mer strandklädsel på semestrarna... På denna resa är det ju helt uteslutet.

Det som jag även ser fram emot på denna resa är bilåkningen dit. Låter kanske inte så häftigt men när upplever jag Sverige egentligen? Till och från olika flygplatser?? Till och från jobbet??? (tar ca 5 min) Svaret är ytterst sällan. Vi kommer att åka i en del mörker men det gör inget. Jag undrar hur högt upp i Sverige jag har varit någon gång? Njae....jag vet att jag har varit riktigt låååångt uppe men inte hur långt och jag var 5-6 år och minns bara att jag slog ut en tand på en camping när pappa bromsade lite för häftigt. Jag blev livrädd, letade upp tanden från golvet och kastade snabbt ut den i en buske. Vilka norrlandsminnen jag har...

Nu ligger ju inte Stöten såååå himla långt upp i landet men för mig blir det en bit i alla fall. Det ska bli så roligt!

Nu till det här med löften.... Något jag aldrig ger, fram för allt inte på nyårsafton. Jag tror att löften som ges på nyår är dom svåraste att leva upp till. Jag har löften men jag kallar dom hellre mål. Mina mål kan variera, det kan vara ett resmål som ska besökas, en Vätternrunda som ska avklaras och fikabröd som inte ska ätas etc etc. Att klara ett mål kräver envishet och målmedvetenhet och det har jag gott om.
Det är bara att ladda motivationförrådet och använda det..

Nu ska jag börja ladda på för 2008 och alla dess mål. Det ska bli roligt med både uppförsbackar och nedförsbackar (och då pratar vi inte skidbackar)......

Vi ses där ute i världen!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet