Stöd Ukraina

Cecilajjas blogg

Torsdag 17 Maj 2007 - Uyuni

Salar de Uyuni & Kindpussar

Har hunnit med en rutten hamburgare som hade väldigt bråttom ut igen, men med tanke på att det är det enda jag har drabbats av hittills förutom en kraftig förkylning ska jag nog skatta mig lycklig! Pepper peppar, ta i trä...spott över axeln och annat skrock... Har kommit i fas med kindpussandet nu också, vilket kändes riktigt fånigt t ill en början. Men man tar seden dit man kommer och jag ber om ursäkt om det sitter i när jag kommer hem igen...detsamma gäller skithuspapperet i sophinken bredvid...

Rapport från saltöknen. Överlevde en helt fantastisk 3-dagarstur i jeep över Anderna. Jag följde med två systrar från Nya Zeeland dit. Vi hamnade i en ganska skön grupp med oss, en fransman som insisterade på att vi skulle kalla honom "Coco", ett par från Israel och en kocka + chauffören. Det började med "Salar de Uyuni", vilket är en gammal uttorkad saltsjö som täcker stora delar av Bolivia. 12.000 kvadratkilometer täcker den, vilket är en hel del...hur stort är Sverige?? har någon någon aning?? För ögat var det väl kanske ingen större skillnad mot Norsjön i vinterskrud, men det var ändå märkligt med allt detta vita och helt plötsligt, mitt i alltihop finns det en ö, helt täckt med kaktusar....stora sådana dessutom!! Sjöar med olika färger, Geysrar, vulkaner & maffigt landskap har det varit, men träsmak i arschhålet är en grav underdrift...det har betats av några mil per dag i mycket varierande terräng!! Enda baksidan var att det blev -15 grader andra morgonen och det till och med snöade...trodde att jag rest ifrån det...

Orkar inte skriva mer nu, kommer mer sen...

Salta pussar från America del Sur!! :)

Cecilia
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet