Stöd Ukraina

Cecilajjas blogg

Lördag 5 Maj 2007 - Sucre

Dynamitgubbar & ChaChaCha

Nu ni, har jag riktigt landat i Sucre och kommit in en slags rutin vilket känns jättebra. Jag har till och med skaffat mig lite Bolivianska Buddies vilket jag hoppas kommer att göra underverk med min spanska. De har jag träffat via Fox Institut (engelskaskolan jag jobbar som volontär på), Grover är läraren jag hjälper och han pratar bra spanska, Patty & Milton är engelskastudenter där. De drar ut mig på allsköns aktiviteter. Det bor två systrar från Nya Zeeland, en amerikanska, en brittiska och ett par från England i huset också och hittills verkar alla riktigt trevliga. Jag har nu haft spanskalektioner i två veckor mer eller mindre och nu kan jag i alla fall förstå mycket av vad de försöker säga till mig. Att skapa mina egna meningar är fortfarande ganska haltande men jag kan göra mig själv förstådd hyfsat, naturligtvis med en mängd vedande och fläktande med armar och ben....:) Fram till nu har jag mest låtit som en dåligt skolad papegoja när jag försökt prata...det har blivit mest -Ja - Nej & -Jättebra som jag har lyckats kläcka ur mig...

Patty har dragit med mig och en till tjej i huset på danslektioner, vi dansar Salsa, Merengue, Cumbia, Reaggeton, ChaChaCha, HipHop osv...läraren heter Fernando och är riktigt duktig, både på att dansa men framför allt så är han duktig på att lära ut och förklara! Undra om det är något i vattnet i Skandinavien som gör att höfterna och överkroppen är som gjuten i cement på oss blekfeta vitingar...de är så duktiga på att skaka valda delar av kroppen här i takt med musiken att det är ganska genant att försöka kopiera det...:) Men det är riktigt roligt!! Det har varit dansfestival här också och jag har varit och sett en del föreställningar.