Stöd Ukraina

Cecilajjas blogg

Måndag 6 April 2009 - Norsjö

Ytterligare en dröm är snart verkställd!

Att få "tummen ur" och styra upp sitt liv och sina drömmar är något jag har börjat göra nu. Bättre sent än aldrig sägs det ju och det stämmer. Att jag har börjat växa in i en lite mer stadgad kassa än man haft tidigare är en stakt vägande anledning förvisso. Alla utgifter som finns fram till dess att man har hem, bil och en lite mer utvecklad lönestege gör ju att man inte kan göra slag i vissa saker när drömmen knackar på.

I alla fall. Nu är jag nästan framme vid ett av målen jag har haft. Att skaffa mig själv dykcertifikat!! Om två veckor bär det iväg till Norge för mitt första havsdyk och jag ser fram emot det hur mycket som helst! När det är hanterat ser jag bara tusenlapparna fladdra iväg... för det är inget billigt nöje om man vill rå om sin egen utrustning. Lägg därtill alla fantastiska dyk som finns ute i världen... resan dit... kostnaderna för dyken... puh, jag blir alldeles kallsvettig bara jag tänker på det.... Men jag tror att det banne mig är väl värt det! Just nu leker jag med tanken att fortsätta utveckla min dykning och mina olika kurscerifikat så att jag kanske till slut kan börja ta betalt för utförda tjänster... se det som en sorts återvinning av pengar :)

Ja ni hör ju - jag skenar lätt iväg med mina drömmar, men jag är av den fasta åsikten att ingenting är omöjligt!

Ha det gott tills vidare!
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
På min sida står det:

"En person som inte har drömmar kan aldrig få en dröm att gå i uppfyllelse", citat Fredrik Härén

Detta stämmer in på dig! Keep on dreaming Cecilia!
Lycka till!
Postat 2009-04-06 11:30  Anmäl
Crista säger:
Vad härligt..nu är du en bit på väg ju...
Men har du inga drömmar kommer du ingenstans heller....tror att det kommer att bli jättebra.
Lycka till nu...vill gärna hör det var sedan.
Ha dé
Postat 2009-04-06 09:18  Anmäl
Ellinor säger:
Lycka till! :)
Postat 2009-04-06 08:27  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet