Stöd Ukraina

Brigittas blogg

Söndag 2 Oktober 2011 - Lidingö

Resor och ormfobi.

Höstens Conilresa är över. September är en bra månad att vistas i Spanien. Lagom varmt både i luft och hav. Visserligen var september i år varmare och torrare än förra året. Det kanske berodde på att juli inte var så het som den brukar vara, vilket också var bra. Det kan vara jobbigt att vistas i 40 grader. De 5-minuterna till stranden blir otroligt jobbiga. Fläktarna i huset hjälper inte och man sover dåligt. Men i år så var vädret perfekt. Och om man bortser från ormen som låg i trappan till stranden (som tur är så finns det andra vägar ner dit), så var det en bra semester. Ormar förföljer mig detta år. Jag hade en snok som låg utanför fönstret till tvättstugan (den är i souteräng) i juli. Så när jag skulle boka min resa till Maldiverna så kolla jag om det fanns orm på den atollen. Tur för mig - det finns inga ormar där. Hurra!! Så jag kan genomföra min drömresa utan att stöta på några äckliga ormar.
I Shanghai räknar jag inte med att stöta på några ormar. Ska dit och shoppa. Det blir säkert mycket kläder till mitt första barnbarn.
Dela med andra:    

Kommentarer
Qriztie säger:
Borde ha stoppat ormen i min ormtjusarkorg som jag köpte på marknaden.
Postat 2011-10-23 10:57  Anmäl
Bibchen säger:
Ormfobi är det här med. Vågade dock ta en närbild i somras av en stor rackare i köksrabatten!
Postat 2011-10-04 10:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet