Stöd Ukraina

Brigittas blogg

Söndag 20 Februari 2011 - Fuerteventura

Designhotell R2 Bahia Playa, Costa Calma, Fuerteventura

Jag kunde åka! Såg mörkt ut ett tag då först mitt högra knä började krångla och sedan så tillkom ett ryggskott, men med hjälp av en kiroraktor och en kortisonspruta i knät så gick det. Och jag behövde verkligen denna vecka efter allt tråkigt som hänt fram till slutet av januari, bl.a. så blev det stopp i det kommunala avloppet och jag och grannen fick in allt skitvatten - men det är en annan historia. Jag hade bokat plats i comfortklass och det var skönt med både bättre benutrymme samt mat på flyget. När vi kom till hotellet så fick vi först gå och äta, då det var all inclusive och vi kom precis innan lunchen var slut.. När jag sedan checkade in så hade de uppgraderat mig till ett rum mot havet. Ett jätte fint rum med stor balkong med glasad front mot havet. En solsäng och bord med stolar fanns också på balkongen. Rummet var ljust och fint, designat badrum med glasad vägg mot rummet (bara övre delen var i klart glas, resten mjölkfärgat) och en flaska skumpa fanns på kylning i kylen.
Designhotell i all ära, men nog var vissa saker rätt opraktiska, som att det inte fanns några krokar för handdukar i badrummet utan en träbänk under handfatet att lägga dessa på. Handfatet var så grunt att allt vatten hamnade på golvet om du vred på kranen för starkt. Däremot så var utsikten mot havet från duschen fin. Men arkitekter och användare av deras skapelser är inte alltid på samma nivå.
Hotellet hade två pooler varav en uppvärmd, där jag tog många simturer. Visserligen var det ca 20 grader i havet, men jag hade lovat mina barn att inte bada i havet då jag reste ensam. Varje dag så fanns det olika aktiviteter som aerobics, pingis, dart m.m. Det fanns ett gym och ett härligt spa med en 37-gradig bassäng med masserande vattenstrålar. Behandlingar kostade extra. Diskotek och olika barer med underhållning fanns också. Maten var både god och riklig. Olika teman gav fin variation. Hotellpersonalen var så trevlig och hjälpsam, har aldrig träffat på så vänlig personal tidigare. Här njöt jag av min vecka! Tur med vädret hade jag också, bara en dag mulet annars sol och + 23 grader.
Hotellet låg i utkanten av den lilla byn Tarajalejo, en riktig spansk by med några affärer, bank, restauranger och barer. Ville man se andra delar av ön så fanns det gott om lokala busslinjer som hade täta turer. Dessutom så kunde man åka med Apollo på deras utflykter eller hyra bil.
Tyvärr så går en vecka fort och nu är jag hemma igen. Veckan gav mig verkligen nya krafter och jag kan bara rekommendera R2 Bahia Playa som Apollo har. Ett toppenhotell som är perfekt för att samla nya krafter och för en njutningsfull, behaglig, trevlig semester.
Dela med andra:    

Kommentarer
Bibchen säger:
Skönt att du kunde komma iväg!
Postat 2011-02-20 20:44  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet