Stöd Ukraina

Brigittas blogg

Söndag 16 Januari 2011 - Lidingö

Nu börjar årets resplaner........

I början av februari åker jag ensam till Fuerteventura - Costa Calma. Det ska bli en skön vecka med sol (hoppas jag), all inclusive och träning. Jag antar att man säkert kommer att äta alldeles för mycket, så då är det bra med träning. Börjar verkligen att längta dit efter den hårda vintern som säkert kommer att vara rätt länge till. Och efter allt som hänt under slutet av oktober (min mamma gick bort) så börjar jag äntligen se ljusare på tillvaron och då vaknar min reseinstinkt. Så i april blir det 1 vecka Beijing med tidningen Nära. Det blir säkert en alldeles ny häftig upplevelse. Sedan blir det också i april en resa till Rom och Sorrento. Begriper inte varför det alltid ska köra ihop sig med mina resor, men jag är i allafall hemma över påsken. I slutet av maj blir det en vecka på Kreta, Kata Stalos. Jag gillar Kreta och det finns så många orter där som jag inte har besökt. Jag hoppas då på en utflykt till Elafonissi - Kretas Maldiverna! Maldiverna är ju min dröm. Kanske blir det av i januari 2012.
I planeringsstadiet är en dagsutflykt till Reymyre i maj. Jag älskar glas och glasblåsning. En 3-dagars resa till Glasriket i slutet av augusti och en 2 veckors resa i september till Spanien -Conil.
Får se om det blir några fler resor under 2011, men det är ju rätt skönt att vara hemma när det är sommar och höst. Särskilt om det finns gott om svamp. Synd bara att vi har en hel del huggormar och snokar på Lidingö. Det får bli gummistövlar när man går i skogen. även om det är riktigt varmt. Värre är det med vattensnokarna som finns i badviken. Hade tur som inte såg någon i somras, kanske håller turen i sig!
Dela med andra:    

Kommentarer
Bibchen säger:
Vilket härligt reseår! Hoppas få "följa med" här på reseguiden,
Postat 2011-01-16 18:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet