Stöd Ukraina

S_sandras blogg

Fredag 25 April 2008 - Hoi An
Resealbum: Asien

Resans gang

Nu befinner jag mig i Hoi An. Bussen kom hit vid 5 tiden igarkvall, ville stanna kvar och aka direkt till Nha Trang men bussen var full, typiskt.
Annars har bussen fungerat bra. Ska ta bilder och ladda upp, ser frackt ut utifran. Som vaningssangar sa de ser ut lite som en dubbeldeckare utifran bara att alla satena ligger ner.
Lite for kort langd for benen bara, kunde inte ha de strackta alls pa forsta bussen men den igar var nastan precis med langden.

Hoppade pa bussen i Hanoi vid halv 8 eller nagot, vi skulle ha lamnat vid 6, halv 7. Blev upphamntad med taxi eftersom bussen inte kan kora pa sma gatorna.
Anlande i Hue vid halv 10, senare an planerat och saklart regnade det. E sa varmt att det maste latta pa trycket.
Akte in till citadellet och gick runt dar, sen kaka eftersom man inte gjort det de senaste 12h eller nagot. (Sov ju det mesta sa det var lugnt.) Sen gick in pa marknaden. Att det vi kallar hemma ar marknad ar inte ens jamforbart med dessa. Hur mycket som helst och de har grejerna inpa nasta man och allt finns. Tyger, mat, dricka, hattar, klader, skor, vaskor, smink, hantverk m.m. Orkar inte ga igenom allt. Alldeles for lite utrymme och for varmt.

Ska pa bussen igen vid halv 7 ikvall till Nha Trang, anlander vid 8 imorgonbitti och sen hela dagen dar innan jag aker till Mui Ne vid 8 tiden pa kvallen och anlander 2 pa morgonen eller nagot. Hoppas pa och kunna aka till Saigon pa eftermiddagen eftersom mitt flyg gar den 28 och jag vill hinna se Saigon lite.

Annars har jag fatt tanka om med min reseplanering. Blir att jag skippar Cambodja och aker till Boracay den 29 april. Darefter aker jag till Kota Kinabalu pa Borneo fran manila den 6 maj. Sen e fragan om jag ska ta en avstickare till Indonesien nu nar jag har tid over. Bali 5 dagar later inte helt fel ;) ska se vad det kostar. Manila - Kota Kinabalu gick pa en 400kr tror jag medans till manila fran Bangkok gick pa 1000kr.

Skriver mer sen, ska forsoka ta det lugnt nu idag
hoppas allt e bra
kramar
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    let it snow, let it snow, let it snow!
    11 år sedan
    -23 grader
    11 år sedan
    Gott nytt år !
    11 år sedan
    tiden rinner iväg
    11 år sedan
    sunshine !
    11 år sedan