Stöd Ukraina

Annans blogg

Onsdag 13 Maj 2009 - Geel

Polis polis potatisgris

Jag trodde aldrig att jag skulle vanta sa pa ett besok fran polisen, som jag har vantat nu...
For att fa sitt hett eftertraktade registernummer har Belgien,kravs att
den lokala polisen gor ett besok for att kolla att man bor dar man bor, och lever med den man lever med. Och efter att ha vantat 12 dagar (utlovat 8 dagars vantetid) sa ringde det pa dorren i gar kvall och dar stod HAN, polisen alltsa.
Och sen hande det inte sa mycket mer, a jag som trodde att han skulle kolla i badrumskapet om min tandborste stod dar, eller kolla om mina underklader lag i smutstvatten, men icke sa nicke.
Det var inte mer spannande an att min belgiska sambo fick signera ett dokument, det var det hela.
A andra sidan var det har en kvarterspolis sa jag misstanker att han har fullstandig kontroll pa vad som sker har pa gatan. Pa ont och pa gott.

Nu ska pappret sandas vidare till stadshuset, det tar ytterligare tre veckor,sen far jag kallelse att infinna mig tillsammans med fem fotografier vilka ska skickas till fem olika instanser. Jag far sedan mitt registernummer och kan sedan ga vidare med registrering for sjukvard, fack och arbetsformedling.
Sen har jag tre manader pa mig att bevisa att jag endera jobbar ,eller dokumentation att jag soker jobb;;;

Sa ter sig livet i byrakratins Belgien.
Dela med andra:    

Kommentarer
Magica säger:
Du får söka jobb i alla fall, du behöver inte vänta fyra år på att få veta om du får stanna i landet. Alltid något. :)
Postat 2009-05-14 07:42  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Citypeople
11 år sedan
Hal som en ål..
14 år sedan
Ingenting är heligt...
14 år sedan
Pest eller kolera
14 år sedan
Den blomstertid nu kommer...
14 år sedan