Stöd Ukraina

Annans blogg

Torsdag 18 Juni 2009 - Geel

Den blomstertid nu kommer...

har jag inte kunnat sjunga en enda gång i år., men det är med lite sorg i hjärtat jag lämnar mina klasskamrater jag har lärt känna under min första kurs i nederländska.
Så många olika sorters människor, så många olika sorts nationaliteter och så många livsöden.
Människor som flytt via tunnlar från det ockuperade Västbanken, människor som slipper i från nöden i Sudan,tältlägren i Västra Sahara människor som träffat kärleken från annat land eller människor som av en eller annan anledning hamnat här i Belgien.
Vår kurs avslutade vi med fest då vi medförde olika sorters godsaker, såsom tira mi su från Italien, turkiska piroger, belgiska våfflor, indisk lins efterrätt med kardemumma och pajer från Algeriet.
Nu har vi kämpat två dagar med vår examen, och eftersom vi alla har haft samma mål, att lära oss lite nederländska så är slutresultatet gott!!
Vietnamn, Thailand, Madeira, Polen,Ecuador, Italien, Turkiet,Palestina, Sudan, Belgien (vår fröken),Indien, Ungern, Sverige,Venezuela, Algeriet och Portugal. Se vilken brokig samling vi är !!!

Här runt husknuten står lavendeln i full blom, det luktar ljuvligt och kanske jag plockar sju sorters blommor i morgon, tyvärr finns det inga gärdsgårdar att hoppa över.
Önskar alla en trevlig midsommar !!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Raiander säger:
Tack o ha en skön midsommarhelg du med.
Postat 2009-06-18 22:53  Anmäl
Gullsing säger:
Glad midsommar! Du äter väl inte för mycket matches (eller hur det stavas på nederländska) till snapsarna. ;-)

Gilla
Postat 2009-06-18 21:49  Anmäl
Pelle_pha säger:
Ha en underbar midsommar du med!
pelle o pha
Postat 2009-06-18 21:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Citypeople
11 år sedan
Hal som en ål..
14 år sedan
Ingenting är heligt...
14 år sedan
Pest eller kolera
14 år sedan
Den blomstertid nu kommer...
14 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Sierra
Sierra säger om Annans bild "Min skolklass":
Hur många nationaliteter?
18 juni 2009 23:26
Chris_60
Chris_60 säger om Annans bild "...":
Det kan vara lagom med 3 msk torkade lavendelblommor.
18 juni 2009 22:58