Stöd Ukraina

Retards blogg

Lördag 9 Januari 2016 - Patong

Phuket bitches

Hej!
Nu är vi framme i Phuket eller närmare sagt Patong. Det är väldigt annorlunda från våran lilla ö, men ändå något man måste se. Det är verkligen en stor stad så jag hoppas på att kunna laga mobilen här. Vi gick ut igår och hamnade på en svensk bar och det är jag så glad för. Märkte snabbt hur över jag äntligen är det här Grabbarna Grus hänget och svenskar på semester överlag. Vi stannar nog här en dag till innan vi rör oss vidare mot Phiphi. Jag är glad att vi tog ett stopp här, men två dagar räcker. Jag förstår varför det här är ett turistparadise eftersom att det är väldigt fint med fina stränder men ändå som många andra storstäder. Ställen man känner igen som McDonalds 7-11 osv är överallt. Känner lite att det är Thailand light.

Igår när vi skulle flyga hit stannade vi en stund i Koh Samui och det är verkligen en fin ö. Vi stannade bara på 2 öl, min original plan var att stanna där några dagar och efter igår märkte jag att det är lite synd att vi inte gjorde det. Men å andra sidan hade vi kanske inte klarat av en så lugn ö hehe men det var iallafall kul att hänga där en stund och prata med världens trevligaste Thailändare. Tror att man har svårare att vara trevlig på turistöverfulla ställen som folk kommer och förstör.

Nu håller vi tummarna för att jag kan skriva nästa inlägg från mig egna mobil. Pusss
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet