Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Fredag 30 December 2011 - Phu Quoc

Paradisön Phu Quoc

Idag flög vi till ön Phu quoc som ligger utanför Vietnams södra kust. En flygresa som tog en timme från Ho Ci Minh. När vi landade så stod det en taxichaufför och väntade som vårt hotell hade ordnat. Det var skönt eftersom annars kan bli lite rörigt med transporterna när man anländer till en ny plats. Speciellt priset för transporter brukar vara hutlösa. Vi hade innan läst oss till att Phu Quoc skulle vara en paradisö med underbara stränder. Ön är precis så speciell som vi förväntade oss. Nu har vi inte bokat in oss på ett hotell på turiststränderna som vi anar är något annat än det vi har här. Vi bor på ett resort på norra delen av ön och vi ser inte till några andra resort. Det är resortens gäster på stranden och inget mer. När vi åkte taxin till resortet så övergick vanlig väg snabbt till röd sand väg a la afrika och som sedan övergick i röd kostig. Vi har verkligen hamnat på en enslig strand. Inga strandförsäljare, annat än resorts bar och restaurang. Resortet heter Bo Resort och består av 17 bungalows som ligger utspridda i djungeln. Vi bor i den bungalowen längst nere på stranden. Barnen hade velat ha mer djungel men jag tror de kommer över det ; ). De har badat i havet hela eftermiddagen och vi har konstaterat att de här dagarna kommer att vara oförglömliga. Vi bokade Bo Resort för länge sedan hemifrån Sverige. Det är ett dyare alternativ med 98 dollar per natt men i svenska mått så är 650-700 kronor inte mycket för en hel familj per natt. Vi har inte samma möjligheter till wifi här i bushen så vi kommer göra vårt bästa för att skickat ut några rader till er alla. Kanske kommer bilder senare.

/E
Dela med andra:    

Kommentarer
Sjrvarfarmor säger:
Nu är det sex timmar kvar på det gamla året här, (har jag prickat rätt tid hos er?),
så nu ropar jag tvärs över klotet : GOTT NYTT ÅR till ER ALLIHOP!
Jag skall fira nyår hos Ulrika i år.
Jag älskar er! B
Postat 2011-12-31 17:50  Anmäl
Joohan säger:
Gott nytt år från Johan och Anders!
Postat 2011-12-31 11:11  Anmäl
Sjrvarfarmor säger:
Det låter som om ni har det fortsatt härligt,
och kommer starta det nya året på ett föredömligt sätt.
Min eloge Elaine - resan är verkligen välplanerad!
Bara njuuut!!!
Jag önskar er ett riktigt gott slut på det gamla året!
Kram!
Postat 2011-12-30 19:21  Anmäl
Golstorp säger:
Hoppas ni får en underbar vistelse,
på er paradisö.
Och ett riktigt gott nytt år.
Önskar vi er alla./ E
Postat 2011-12-30 16:58  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan