Stöd Ukraina

Annans blogg

Söndag 6 April 2008 - Cuenca

Onda ogat...

kan man fa om man rakar fotografera utan att fa ett medgivande av det tilltankta objektet. Tro mej, jag vet, i min iver att fa bra bilder till mina foredrag har jag nu i tva dagar lullat runt pa marknader har i Cuenca, och bra bilder har det blitt, men ocksa nagra onda ogon, men jag brukar le lite rart och saga gracias signor etc. sa brukar det i slutandan ga fint. Pa marknaderna sitter de rara sma gummorna i sina fargglada kjolar, dito forkladen och den obligatoriska hatten, kranger en nave orter, en hona eller en pase tamarillos.Nu har vi varit tva dagar har i Cuenca, och nasan droppar konstant. Som jag berattat tidigare sa har mitt resesallskap Kjell en alldeles egen inbyggd gps/kompass, sa jag bara tittar ut ett stalle jag vill till sa tar han mej dit, det funkar alltid. Cuenca ar en gammal fin kolonialstad, med manga vackra fasader och manga kyrkor. Overhuvudtaget verkar stadsborna har satta sin tilltro till religionen med hjalp av ikoner, madonnabilder och votivljus. Det finns flera museum varda ett besok, i gar var vi bl.a pa museum of modern art. Vi besokte ocksa en orkidetradgard som drivs av universitetet, dar man bl.a korsar fram nya hybrider i sitt laboratorium.
I dag har vi betat av etnografiska museumet, som var lite i storsta laget. Sen har det varit "shop to you drop" for resten av dagen, och visst finns det massor av affarer och marknader och billigt ar det ocksa.
I morgon far vi over Cajas (en bit av Anderna) tillbaka till Guayaquil for hemfard mandag.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Citypeople
11 år sedan
Hal som en ål..
14 år sedan
Ingenting är heligt...
14 år sedan
Pest eller kolera
14 år sedan
Den blomstertid nu kommer...
14 år sedan