Galapagos och Ecuador

Resealbumet skapat av: Annans
9 apr. 2008
Visningar: 1113
Enda sedan vi var små har vi drömt om Galapagosöarna, vi har drömmande sett intressanta dokumentärer och bilder och bara suktat. Så till slut gjorde vi slag i saken, snålade lite extra och kom i väg..
Kategori: Backpacking
Besökta länder: Ecuador, Colombia
Reslängd: 17 dagar
Blogg: 7 inlägg

Bilder

Karta

Kommentarer

9 apr. 2008 18:51
Nu fick du mig att tänka till. Visst är vi priviligierade som kan resa bort till något vi längtat efter och sen åka hem igen till tryggheten.Men vi kan faktiskt göra en hel del. Du och jag kanske inte i det stora men om man börjar i det lilla så hjälper man ju alltid någon och någon är mer än ingen. Själv har jag ett " fadderbarn" som jag träffar varje år i Thailand . och till henne har jag med kläder och saker som hon behöver.I Thailand har vi också bekostat en operation till en kille som skulle mist sitt ben om han inte blev opererad. Han hade skadats i tsunamin och hade absolut inte råd själv. För oss var det en löjligt liten summa för honom hans liv. Med ben jobb utan ben tiggare.Härhemma jobbar jag frivilligt på Röda Korsets second hand ibland , dom pengarna går till nåt bra i världen. Men en droppe i havet kan bli många droppar i havet.... eller hur. Gläds åt din drömresa och använd kunskapen du fick på vägen till något du känner för.