Stöd Ukraina

Familybs blogg

Fredag 19 Oktober 2007

Om en vecka bär det av...

..till USA! ååhhh vad vi längtar nu. Kollar alla vädersiter jag hittar, vill så väldigt gärna ha bra väder vår enda dag i Washington för att få fina bilder och njuta av alla monument. Floridavädret verkar inte helt fel....+29 låter väl bra??! :o)

Fick ett tips om en galleria, West Palm Gardens, skulle visst vara v ä l d i g t fin! I Vero ska vi mest bada och ta det lugnt, en dag ner till Sawgrass Mills outletmall blir det iof. också.....mental anteckning: packa lätt! packa lätt! Har börjat lägga fram lite, Pass, biljetter, adaptrar, sovmask, den schweiziska multifäll kniven, kopior av pass, kortlek, sonens läxa!! från skolan, grabbarnas id armband, Resorb, Lypsyl, postafen (lilleman blir lätt åksjuk) Calma (om mamman/jag/ blir åksjuk i nån åkattraktion på Disney!!) Dollar från förra resan(då låg den väl typ på 8SEK!! suck!) sen till det svåra: k l ä d e r och s k o r, alltså så lite som möjligt, jag tror aldrig jag kommit hem från en resa utan minst ett par nya skor hmmmm...nu när jag tänker på det har jag en viss förkärlek för att handla väskor utomlands också.

Spanar på nätet efter något mysigt ställe på Floridas västkust, där sista veckan ska spenderas. Funderar på Siesta Key eller Long Boat Key...någon som varit där och kan tipsa??

Ha det bra så länge! Nu ska här packas! (men lätt lätt...) / Familjen B
Dela med andra:    

Kommentarer
Maddeck säger:
Hallå mitt i packningen..!!!
Ser fram emot att få uppdateringar från resan!
Precis, packa lätt för på nåt konstigt sätt blir det alltid tungt på vägen hem...;)
Jag brukar ta med mig saker jag kan slänga, tex gamla badlakan som får göra sin sista resa!
Ha det så himla skönt!!
/Madde
Postat 2007-10-24 21:29  Anmäl
Memmie säger:
Jag är grön av avundsjuka!! Du ska få en väderrelaterad länk av mig: http://www.orangelake.com/tour_our_resort/live_resort_cams.html Där var jag inne och kollade minst en gång i timmen tiden innan vi skulle till Florida. Tjatade hål i huvudet på min pojkvän, "åh, idag är det sol" "nu regnar det i Florida" "det är jättemånga som badar" osv. Var lite lätt besatt... Kamerorna sitter på det hotellet som vi bodde på första gången vi var där.
Men vad är det för hemsk lärare som skickar med barnen läxor när de ska på semester?!
Det är ju helt idealiskt att åka till USA nu med den låga dollarkursen. Du kan shoppa extra mycket! Passa på att köpa julklappar till hela tjocka släkten. Sawgrass Mills skulle jag vilja komma till... har bara varit på Orlando Premium Outlets, men det är ju också bra.
Angående den kommentaren du skrev till mig, Grand Canyon vill man ju gärna komma till men Bryce Canyon, vad är det? Får nog söka efter lite bilder på reseguiden!
Kram på dej med!!
Postat 2007-10-21 01:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet