Stöd Ukraina

Dalle5s blogg

Måndag 3 Juli 2006 - Island

Oj vad tiden gar!

Var over en manad sen jag gjorde ett inlagg nu sa kande att det kunde vara dags att skriva nagra rader igen. Nar man val anpassar sig till nagot nytt och det nya blir vardag..ja da ar det latt att man glommer bort alla funderingar man haft. Jag har jobbat har i snart 2 manader...livet rullar pa, jag har hittat mina kompisar och framforallt sa trivs jag med min tillvaro vilket som ar det viktigaste

ska gora en snabb genomgang vad jag hittat pa. Har hyrt bil ett par ganger och betat av olika stallen fran geysir och Gullfors till glaciarer som vattnajökull. Ar ett grymt skiftande landskap har och jag maste saga att jag foralskat mig i de andlosa blomsterfalten utanfor den lilla byn Vik langst ner i sodra Island. Men att vandra pa en glaciar ar nagot som inte kan beskrivas forutom med egna ögon.

Nagot som gör Island sa fruktansvart sevart ar alla vattenfall som finns har. Framforallt runt glaciarerna hittar man vattenfall varje minut det ena maktigare an det andra...

Jag akte sodra delarna av ringvagen i helgen, den vag som gar runt hela on. Jag maste saga att jag aldrig haft sa uppsparade ögon i en bil förut, med ´skiftningar fran gröna kullar, flata berglandkap, lavalandkap och glaciartungor sa var det bara fantastiskt att fa vara en del av den upplevelsen.

om 2 veckor ska jag aka upp till NordurIsland for att riverrafta, blir ett annat underbart projekt:)

Snart ska jag gora nagot jag planerat lange men glomt bort varje gang namnligen fora over bilder. jag valjer alltid resemal efter bilder att lasa det jag skriver sager sa mycket mer om jag kan reflektera til nagot!
Men jag ar inte död an, utan pa aterkommande:)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet