Stöd Ukraina

Dalle5s blogg

Onsdag 4 April 2007

Benen vill springa vidare!

Har nu spenderat exakt en manad i Ashburton. Jag kanner nu for forsta gangen pa riktigt att det ar dags att resa vidare. Pa bara nagra dagar har manga av de manniskor bort med forsvunnit vilket ar jattetrakigt. Vissa stannade flera veckor langre an de tankt bara for den grymma gemenskap vi hade och fortfarnade har i var lilla grupp backpackers boende i en liten stuga pa en sliten camping...:)
Har hittat mig en reskompis sa jag behover inte lamna alla bakom mig vilket kanns bra, har kommit overens med en belgare om att pobarja en rundresa tillsammans.

De sista veckorna har jag verkligen fatt vara allround vad galler arbete. Ar numera en erfaren arbetare pa mitt foretag..man blir det efter 2-3 veckor:)...sa har fatt hoppa in lite overallt och har dessutom fatt kontroll over en bil som jag far bensin betald till tills den dag jag lamnar Ashburton, inte fy skam det!
De sista dagarna har jag arbetat pa en galen fabrik med 12 timmars skift..inte helt manskligt det i min mening. Arbetat med majsortering av alla mojliga uppgifter pa detta stalle...mellan 6-18 harligt.
NU ar jag dock tillbaka pa det stalle jag spenderat ganska manga dagar med nu...pa en farm med uppgift att sta pa en gigantisk potatismaskin och rensa potatis...och bli sjosjuk vad galler mig:)

Annat galet som hant mig ar en galen fest jag bara maste namna..i mitt namn..till att borja med i alla fall. Har hunnit med att fylla 22 (30 mars). Var en onodig fodelsedag som tyvarr var oundviklig..men men. Vad som dock ar vart att beratta om denna ar att jag inte fick mindre an 2 tartor av de andra i huset..ett tecken pa den goda kamratskap som finns har och nagot som givetvis gjorde mig mycket glad.
Hade min fodelsedag pa en fredag sa blev fest pa kvallen. Alla gjorde sitt basta for att fa mig att dricka allt mojligt...vilket gjorde att min kvall tog slut redan vid 12 tiden:)...mitt snurriga utag hade sakert varit en snackis dagen efter om inte huset aven innehallit levande irlandare, 3 till antalet. Dessa lyckades under natten med en rad bravader. En krossade en ruta med resultat en boterslapp pa c:a 10000 kr, en annan gick och la sig i fel stuga...namligen campingens agarpars egen bostad..aj aj...

Hander galna grejer hela tiden och kan inte beratta om alla, men det hjalper tiden att ga snabbt det ar da sakert!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet