Stöd Ukraina

Dalle5s blogg

Måndag 26 Februari 2007

Dags för nya äventyr!

Efter 3 månaders snöslask, industriarbete och ett ganska segdraget småtrött humör så är både jag och plånboken redo för äventyr!
Har när jag skriver detta 5 dagar kvar till min resa mot avlägsna Nya Zeeland.

Längtar så grymt nu ..att vara på väg till ett sedan barnsbens drömmäl känns stort och fullständigt underbart. Jag älskar naturens skönheter och framför orörda och karga sådana. Såsom jag förra året föll i evig kärlek till Island räknar jag med att samma känslor åter ska vakna för Nya zeeland.

Jag har så mycket planer just nu vad jag ska ta mig för, allt från fallskärmskurser, bungyjumping och galna vandringar har infilterat mitt sinne. Efter 3 månader utan några som helst oväntade händelser sprudlar verkligen min äventyrslusta..o den är inte liten ska tilläggas!

Just nu är känslan att jag ska hitta ett arbete så fort som möjligt, få en möjlighet till att göra en ekonomisk kalkyl..sen ska jag bara njuta av livet:) träffa nya kompisar, se landet och framförallt rasta av mig!

Jag bryter ett mönster med min resa och det är destinationen. Som jag förstått åker de flesta skandinaver till norra ön och framförallt Auckland. Jag kände bara att jag vill träffa människor som just inte kommer från dessa trakter så jag åker istället till Christhurch på sydön för att sedan söka mig mot landsbygden. Jag vill verkligen se det genuina, turism fick jag mer än nog av på Teneriffa i höstas.

Potatissäsongen har dragit igång på sydön så jag antar att det är där mitt öde tänker leda mig:) Så länge jag får vara utomhus kommer mitt humör vara på topp!

Ska skriva mer från o med nu så fort jag är inne i "det okända"!
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotz säger:
UNDERBART! Lycka till med ditt äventyr!
Postat 2007-02-27 17:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet