Stöd Ukraina

Gullans blogg

Torsdag 5 April 2007

Nytt hotell och nytt vader

Hej igen eller god morgon kanske jag skall saga till er.

Nu har vi flyttat in pa ett strandhotell som verkar vara jattebra. Det enda som hant ar att laset till dorren ramlade sonder nar vi skulle ga ut, sa en av vakterna lovade att patrolera var vaning till vi kom tillbaka. De hade namligen inge skruvmejsel forran i morgon...fniss...lite typiskt mexicanskt har jag borjat lara mig.

Dessutom har vi varit och ar med om ett ordentligt carribiskt ovader!. Det blixtrar och dundrar som aldrig forr. Manga ovader har jag varit med om men inget likt detta. Tom och jag har sedan ett par dagar sett strutar som letat sig ner fran moln langra ut till havs men det har aldrig blivit nagot av det. Men i kvall kom ett riktigt ovader.

Vi hann precis in pa en restaurang innan blixten slog ned ca 100 m langre fram. All elektricitet slogs ut for ett kort ogonblick och vi borjade fundera pa om agtaken verkligen skulle halla tatt. Men de gjorde de. Tom och Victor blev inte radda utan tyckte det var en blandning mellan skrack och spanning. Det tyckte faktiskt jag och Peter ocksa. Men vi fick in var mat och dar har vi suttit i 1,5 h och vantat pa att det skulle ge sig...men icke. Det blixtrar och dundrar fortfarande. Och regnet vraker ner. och varmt ar det anda.

Kram pa er alla i morgon aker vi till Chichen Itza.

Glomde...grattis Inge i efterskott. Och grattis Kristina i forskott. manga som fyller ar nar man ar en stor familj...35 st ungefar... jag har tappat rakningen

Therese & grabbs
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullan säger:
Hej Kattis. Hoppas ni fick aka lite skidor i alla fall. Grattis pa fodelsedagen fran oss alla. //Therese peter victor tom
Postat 2007-04-09 18:15  Anmäl
Ira säger:
Glad påsk på er. Det verkar vara en spännande resa ni upplever. Själv har vi nyss kommit hem från Tänndalen. Där var det massor av snö och en uppsjö av vind. Så nu är man väderbiten. Hälsa alla från oss i Ånge. Farmor och Farfar hälsar också. Kram från Kattis
Postat 2007-04-08 08:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet