Stöd Ukraina

Candys blogg

Torsdag 30 Juli 2009

Ny motorcykel = Thailandsresa Länge leva rättvisan!!

Ja så var det dags igen, fast numera vet min kära man att det kostar mera att köpa en Crossmotorcylel än vad som står på prislappen i affären...
Det kostar han en styck Thailandsresa till mig varje gång det kommer en moptorcykel i huset. Så numera behöver jag inte köra kvinnolistprogrammet längre. Han vet vad som gäller. Så numera hoppas jag väl att han köper en MC varje år!

Ja 3 mars 2010 bär det av till Bangkok och transport vidare till Mape. Tänkte även få till en tur över till Kambodja.Och det skall bli så underbart skönt, har semester nu, men har inte haft framme bikinien än. Tragiskt. I dag har det spöregnat samtidigt som solen skiner. Enda positiva med dåligt väder är att jag gör massor av smycken:-)

Må så gött till alla där ute och hoppas att några av er har sol.
Dela med andra:    

Kommentarer
Larza säger:
Hej! Roligt inlägg. Skulle min fru få reda på vad som står på din blogg,skulle jag nog få sätta ut min mc på blocket.En mc kräver ständigt nya delar som slits,å man vill ju inte tala om hur mycket det kostar.Jag säger ett pris till frugan,å då har jag dragit av 50 %, de va ju inte så dyrt, brukar hon svara mig då.Skulle din man göra något liknande,hade det inte blivit några Thailands resor.
Postat 2009-08-04 21:56  Anmäl
Zappe50 säger:
Kul Merete !
Kvinnlig list säger du. Det finns manlig list också.
På 80-talet windsurfade jag mycket, och "behövde" köpa massor med utrustning till detta. Segel, bommar, brädor och master. Detta skapade diskussioner ideligen. Och jag var alltid tvungen att övertyga min dåvarande fru om nödvändigheten i dessa köp.
Något måste göras !
Då kom jag på följande snilleblixt:
Om vi jobbade extraskift så fick vi extralön, och då tyckte jag att vi för varje extraskift skulle "få" 250:- i egna pengar att göra vad vi ville med. Då skulle det inte behöva bli några diskussioner.
Jag jobbade och jobbade och kunde utan problem köpa allt jag ville till min hobby. Min fru jobbade också extra och fick ihop pengar, men hon hade ju inget som hon ville köpa åt sig ! Så hon samlade på sig ganska mycket och köpte ett staket till husets tomt !
Smart, eller ? :)
Postat 2009-07-31 18:41  Anmäl
Zenita säger:
Önskar att jag hade en mc i huset och sätta lite sprätt på min gubbe också. Jag måste berätta, att JAG sålde en bil åt honom igår, det är väl värt att belöna. Skall kanske be om resan jag beställt ill Turkiet/Side/ nästa år.
Postat 2009-07-31 09:27  Anmäl
Marika säger:
Kul Merethe! Då hoppas jag vi syns igen för vi kommer också ner i mars.

Kram Marika
Postat 2009-07-31 02:06  Anmäl
Gullsing säger:
Tänk om jag hade haft samma chans som du, men min gubbe köper varken bilar eller motorcyklar. Det senare hade han gärna gjort, men eftersom kortet fattas, så går det inte.

Jag tycker att det är verkligt roligt, att du har kommit igång med dina smycken. Säkert köper du med dej material hem den här gången också. Ha en fin semester och kram till dej vännen.

Gilla
Postat 2009-07-30 19:24  Anmäl
Mape säger:
Nä,nä här på västkusten,lyser ingen sol,men jag får sol resten av höst/vinter/vår,så det är ingen ide att klaga.Du är såååå välkommen,längtar redan,efter våra BUS.Enda nackdelen när du anlänt,har jag bara 2 månader kvar,i mitt Paradis.//Mape Vi ses på onsdag
Postat 2009-07-30 19:17  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet