Stöd Ukraina

Candys blogg

Tisdag 26 Januari 2010

SAAB`S överlevnad = Flera resor:-) Hipp Hipp TROLLHÄTTAN!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja eftersom min kära man jobbar på SAAB så ser det riktigt ljust ut nu.
Jag som har gått runt med dåligt samvete eftersom jag har inbokat en Thailandsresa med kompisen sedan juli-09. Kändes sådär nu som det blev risk för arbetslöshet och hemtjänst för mannen. Det sköna hade varit att man kunde släppa allt husarbete, handlande av mat till 3 tonåringspojkar som äter en ur huset. Men baksidan skulle ju bli görtaskig ekonomi. Så nu känns det störtskönt. jag kån åter glädjas åt min Thailandsresa om 5 veckor och kanske fortsätta med planeringen av jul-nyårs semester för hela familjen då mannen fyller jämt. hade tänkt oss 3 veckor till något ställe som man kan uppleva och se saker samtidigt som det går att bada och sola. Så värme är ett måste. Har funderat på Australien, Malaysia, Vietnam, Sör Afrika. Tja listan kan bli lång. Jag skall i alla fall inte till Svalbard som min man säger sig önska (säger han bara för att jävlas med mig som "hatar" vinter och snö med kyla)
ha det gott mina vänner och Hipp Hipp Trollhättan
Dela med andra:    

Kommentarer
Grethe1 säger:
Ja det var ju skönt att det löste sig för Saab. Det tål allt att firas.
Postat 2010-02-01 20:47  Anmäl
Ekkan2 säger:
Skönt att det löste sig för Saab och de anställda.Sonen säger att det har varit en jobbig stämning i stan.Hoppas det håller i sig.
Postat 2010-01-28 22:35  Anmäl
Reseglad säger:
Härligt att allt fixades med Saab affären.Hoppas det går bra med dina planerade resor framöver.
Postat 2010-01-27 17:51  Anmäl
Zenita säger:
Jag får gratulera till att jobben finns kvar. Det måste vara jobbigt att leva under en sån press. Nu skall du resa och verkligen slå ifrån dig alla bekymmer som det har fört med sig.

Lycka till

Kram från din vän Lena/Zenita
Postat 2010-01-27 10:20  Anmäl
Millana säger:
Så gott för er!! Det är ju ett helsike det där med jobb o pengar. Dom räcker av någon konstig anledning inte riktigt till...
Då ses vi pigga och glada om lite drygt 5 veckor då. Det ska bli härligt. Kram Camilla
Postat 2010-01-27 07:06  Anmäl
Bodidgeridoo säger:
Skönt det löst sig ,Inkomster är ju en del av det som får oss att kunna resa så tummen upp,,,
Postat 2010-01-27 06:57  Anmäl
Karinlorvik säger:
Jag har hört nyheterna, hoppas det blir bra nu,
och LYCKA TILL!
Postat 2010-01-26 23:55  Anmäl
Legusta säger:
wow lycka till....jag drar till kulturstaden 2010 (Istanbul) nu i vår
Postat 2010-01-26 23:50  Anmäl
Gullsing säger:
Jag har faktiskt inte följt nyheterna riktigt i dag. Är det så nu att Saab verkligen är köpt? Jag tittade inte alls på TV när det var dags. Skönt för er i så fall och alla andra förstås.

Kram/Gilla
Postat 2010-01-26 22:27  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet