Stöd Ukraina

Candys blogg

Tisdag 30 Mars 2010 - Trollhättan

Varför ändrar man medborgarskap från Norsk till Svensk?

Ja det undrar jag med:-)

Jag kom hem från Thailand 19 Mars och hade en fantastisk resa med underbart väder, god mat, mötte goda vänner svenska som Thailändska. Livet var helt enkelt underbart. Ja enkelt är ledordet.

Det började så bra med vår lilla resa med bil till Landvetter från Trollhättan. Vi var ute i god tid (eftersom jag klok av skada har missat ett flyg tidigare). Blev ombokat till ett tidigare flyg till Arlanda av en fantastisk serviceminded herre som jobbade på SAS. Han visade oss vad service va. Trevlig fligth till Sth. Fikade och mysade runt på Arlanda med stora förväntningar på vår Thailandstripp. Som var så så så nära att ända upp med att destination Arlanda skulle bli slutdestination för oss.

Min kompis gick före mig i Passkontrollen och passerade glatt med sitt svenska pass och så kom jag och blev stånde med svetten silande neröver ryggraden.

"Hmm ditt pass är trasig här, du vet vel det?" Ehm VA?? Jo säger Passkontrollanten (och han hade rätt)Passet har lossnat 1 cm i vardera sida och det var den sidan med bild på. Jaha och vad gör det frågade jag (hade verkligen inte en susning om detta)Jo det är knappt så jag släpper i väg dig säger han..... jaha det var ju inte vad jag hade tänkt mig precis... Men lova nu att fixa det så fort du kommer hem till Norge nu.. Ja fast jag bor ju i Sverige, Och just DÅ går det upp för mig hur jädrans lätt det hade varit med ett svenskt pass och jag kunde ha fixat ett "Nödpass" på flygplatsen. Med norsk Pass är det tack och good bye.

Ja det var historien om varför jag blev svensk just nu efter 19 år och så mycket som jag har rest. Vad surt det hade varot och blivit stående kvar när resten av sällskapet hade åkt...

Hurra Sverige.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Hej Merate!
Vad snopen jag blev. Trodde ju att jag skulle få en lång utläggning om hur mycket bättre det var i Sverige (och Stockholm)..
T.ex. hotell som Clarion, Skanstull med den verkliga All Inclusive!
Men bättre sent än aldrig.

Välkommen!
Postat 2010-03-30 22:43  Anmäl
U05401140 säger:
Det var tur du kom i väg att det blev så
bäst ja kollar mitt pass så de inte är trasigt
Kram / Kent
Postat 2010-03-30 21:32  Anmäl
Gullsing säger:
Det var ju verkligen tur, att det blev så.

Kram/Gilla
Postat 2010-03-30 21:23  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet