Stöd Ukraina

Retards blogg

Onsdag 3 Februari 2016 - Kuta

Negativa Martina

Bali är inte mitt paradis. Antagligen har det dåliga vädret påverkat mig en del, men det är inte bara det. Igår bestämde vi oss för att gå hem från krogen (hade inte råd med taxi för vi hade tagit med oss för lite eftersom att det är omöjligt att förstå pengarnas värde här) och minst 2 stycken försökte rycka Rosannas väska. Folk som bor här säger åt oss att lämna mobilerna hemma eftersom det är så mycket tjuvar. Alla vill sälja på en saker och tjäna pengar. Man får höra att man inte ska dricka drinkarna eftersom spriten kan vara dödlig och alla på bargatan frågar om man vill köpa droger så att de kan berätta det för polisen så att vi ska åka fast och betala. Och att betala i 100 000 belopp och ta ut över 1000 000 gör bara att allt blir jobbigt och omöjligt att räkna ut. Imorgon provar vi Gili t och är inte det något för oss så blir det thailand. Saknar det så, det känns verkligen hemma. Jag förstår lite hur folk kan gilla bali och kuta beach och det är säkert helt annat om det är bra väder, men när man sett så sjukt bra ställen är inte det här någon favorit.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet