Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Onsdag 2 Augusti 2023 - Stockholm

Mot Stockholm

Vi har haft 14 dagar och 13 nätter på resande fot, vi har sovit i fem länder och bott på nio olika platser. De flesta boenden var riktigt bra och vi har aldrig betalat för parkering vid boendet. På ett ställe ingick frukost annars har vi ätit frukost hemma eller tagit en brunch på något ställe ute på stan. I snitt så har vi betalat 1590 kr per natt och det tycker jag är bra med tanke på att vi är tre vuxna som ska ha plats och att vi gärna bor bra. Vi har jagat bra priser men inte alltid tagit det billigaste. Vi har totalt kört runt 400 mil och jag tycker att det var lite för långt att göra 150 mil till Koblenz på ett stopp. På vägen hem blev det fler stopp och det föredrar jag.
Moseldalen var så fantastisk som vi hört och Cochem var en så trevlig by som sagts. Luxemburg var en mycket trevlig huvudstad och fler borde åka dit enligt mig. Vi har upplevt mycket och jag tycker att vi är duktiga på att hitta trevliga saker att göra under resans gång. Det var helt enkelt en fantastisk semester och kanske kommer vi att göra bilsemester igen.
Saker att ta med sig:
Cash är fortfarande King i Tyskland
Håll reda på när parkeringshusen stänger
Ha alltid en € i fickan för att kunna gå på toaletten längs vägen i Tyskland
Maten är inte bra längs Autobahn
Tre korv med bröd kostar €26 på Nurburgring men då var den i alla fall god.
Luxemburg var dyrt men de hade gratis lokaltrafik
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan