Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Torsdag 28 September 2023 - Kilimanjaro
Resealbum: Kilimanjaro

Third Cave Campsite till School Hut

Återigen en strålande morgon välkomnar oss. Solen sprider sin värme över oss trots den rejäla kylan i luften. Under oss sträcker sig molnen som ett täcke över den kenyanska savannen. Det är en fantastisk morgon. Vår tur idag är kort; vi ska vara ute några timmar och bara gå runt 5 kilometer. Men höjdmässigt blir det närmare 800 meter, så det blir en stadig uppförsbacke hela vägen. Nu känns det verkligen på riktigt. Vi kommer att öva på att gå mycket långsamt idag, hålla ett tempo som liknar det vid toppbestigningar - extremt långsamt. Tänk dig att gå så långsamt du kan och sedan halvera farten - ungefär så långsamt kommer vi att gå. Campen där vi spenderar natten ligger på 4700 meters höjd, så det börjar verkligen bli högt nu. Det här är sista natten innan toppbestigningen, så alla är ordentligt uppladdade. Mitt mående är perfekt just nu; jag har inte känt mig så här bra under hela vandringen.

Middagen serveras vid halvsex idag och sedan är det dags att gå till sängs. Vi försöker få så mycket sömn som möjligt. Klockan 23.00 ska vi väckas för frukost, och klockan 00.00 börjar vår vandring mot toppen. Om man bara visste vad som väntade, då hade man kanske varit mycket tveksam till att göra det. Det kommer att bli tufft, betydligt tuffare än jag hade förväntat mig, och jag hade redan förväntat mig att det skulle vara riktigt utmanande.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan