Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Tisdag 1 Augusti 2023 - Helsingborg

Louisiana

Nu har vi ett stopp kvar och då fick mitt önskemål styra, det blir Louisiana, museet vid Helsingör. Vi har aldrig varit där tidigare men vi tycker om konst och har fått tips om att det är ett fantastiskt museum. Det tar oss runt fyra timmar att komma dit så vi har en eftermiddag på oss. Vi börjar med en del av skulpturparken samt mat i deras fina restaurang. Jag har läst på lite inför besöket och vill gärna se utställningen av isländska konstnären Ragnar Kjartansson. Det visar sig vara en helt oemotståndlig utställning. Hans två verk No tommorrow och The Visitor måste bara upplevas. Två musikaliska verk som utspelas på ett antal stora videoskärmar och som sagt det måste upplevas. Hans målningar och övriga installationer är även de härliga men det är de två förstnämnda som fångar mig. Vi har för få timmar på detta fantastiska museum och hinner inte med de utställningar vi ville se. Vi får helt enkelt komma tillbaka hit. Vi tar båten över till Helsingborg sent på kvällen där vi bokat in oss på ett hotellrum för tre, sista natten på vår tripp.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan