Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Onsdag 20 September 2023 - Arusha
Resealbum: Kilimanjaro

Ankomst till Arusha

På kvällen den 20:e september reser jag från Arlanda för att ta mig via Addis Abbeba till Arusha. Även denna gång har jag haft rejäl resfeber, jag sa vid något tillfälle att jag måste påminna mig själv nästa gång jag funderar på att boka en äventyrsresa hur jag faktiskt mår innan jag kommer iväg. Den här gången tror jag att det beror på att det faktiskt är en rejäl utmaning jag har framför mig. Men jag är väl förberedd, jag har följt träningsprogrammet som jag fick av Swett då jag bokade resan. Kondition och styrka ska inte stoppa mig från att komma upp på toppen. Hur jag reagerar på höjd får vi se men visst finns det en viss oro eftersom jag mått dåligt av höjd förut.

Känner även att jag har bra utrustning med mig. Jag har hyrt de största prylarna av Swett såsom sovsäck som tål ned till -18 grader, en rejäl dunjacka för toppturen och även ett bra liggunderlag. Så utrustningen ska inte heller stoppa mig.

Flygresan går bra, jag sover riktigt bra på planet. Hade turen att få ett helt tresits säte för mig själv, det kändes lyxigt. Vi är sju stycken som är bokade på samma plan så det känns tryggt att ha några att åka med. På Kilimanjaro flygplats hämtas vi upp för transfer till hotellet. Nu börjar äventyret, som jag längtat efter så länge.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan