Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Fredag 23 September 2011 - Tranås

Miniresa till Edinburgh

Ibland finns inte tid för längre resor och ibland är en minisemester det som är möjligt. En kort tripp till Skottland med endast en dag i Edinburgh är vad jag precis har genomfört.
I onsdags kväll flög vi från Skavsta med Ryanair till Edinburgh. Under gårdagen promenderade vi runt i denna stad som doftar historia, en stad med anor och kungligheter. Tidigt i morse flög vi hem igen och trots att vi tillbringade endast denna dag i Edinburgh så känns det som om vi har sett det vi ville se. Edinburgh har ca en halv miljon invånare, staden känns liten och gångavstånden är inte stora mellan sevärdigheterna.

Att det blev just Edinburgh denna gång beror till stor del att där finns ett Hard Rock Cafe och det har blivit ett givet mål för mig/oss när det gäller att planera/boka resa. Att det blev just nu är att jag tycker om att fira min födelsedag som jag önskar. Det är inte med kaffe och tårta, gäster och paket utan gärna en tripp där det finns just ett HRC. Då trivs jag och tycker att det är helt ok att åldras.

Att flyga med Ryanair fungerar alldeles utmärkt för mig. Det är billigt, det går smidigt och följer man bara deras regler och anvisningar så är det inga problem. Jag reser alltid med handbagage när det gäller resor på ett par, tre dagar och 10 kg är Ryanairs maxvikt för handbagage och det räcker gott och väl för mig. Jag har aldrig med mig mer än jag absolut behöver.

Självklart var kameran med på resan och ett album kommer inom kort.

Hej hopp!//Ellismellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Christian70 säger:
Hehe.. kul att välja resemål efter var det finns Hard Rock Café. :)
Postat 2012-01-05 22:29  Anmäl
Kustaffe säger:
Grattis, va det 25 du fyllde ?
Postat 2011-09-25 20:29  Anmäl
Fagersta säger:
Grattis i efterskott
Postat 2011-09-24 21:41  Anmäl
Frittses säger:
Hej, mysig stad stad Edinburgh, vi var där för några år sen, också med Ryanair från Skavsta sen med tåg till London
Postat 2011-09-24 10:52  Anmäl
Gullsing säger:
Grattis på födelsedagen i efterskott då!

Kram/Gilla
Postat 2011-09-23 22:10  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet