Stöd Ukraina

Lenils blogg

Onsdag 5 Juli 2023 - Kroatien

Makarska

Sovmorgon! Det var lätt att sova länge med AC och ljuddämpande dörrar till balkongen. Sen kunde vi njuta av en god frukost som vi inhandlat saker till i går. Härligt att kunna sitta här och titta på människor och båtar utan stress och utan insekter. Antar att det finns insekter här men man märker aldrig av dem när man äter utomhus som man gör i Sverige.

När vi var nöjda med frukost och utsikt gick vi till stränderna på andra sidan staden. Mycket folk men vi hittade en plats. Insåg att jag glömt mina badskor men eftersom det var småstensstrand och inga sjöborrar så gick det rätt bra ändå.

Efter några timmars sol och bad gick vi rakt över gatan och åt en sen lunch, eventuellt en tidig middag på restaurang Riposo, det blev cevapcici med pommes och ajvar för min del och en mixed grill för mannen. Vi har fortfarande inte ätit någon glass men det får vi ändra på ikväll.
Men först lite vila och något att dricka.

Efter vilan fick jag springa ner till restaurangen nedanför balkongen eftersom min handduk trillat ner! Pinsamt men tror inte någon såg mig när jag snabbt ryckte åt mig den.

Vi var inte alls hungriga på kvällen så vi hoppade över middag. Gick en runda i gamla stan med gatan Kalalarga som länge var den längsta gatan i Makarska och som nu har många affärer och restauranger. Hittade till slut ett café med glass och beställde varsin glasscup med jordgubb. Såg inte alls ut som på bilden men som tur var så såg den bättre ut!
Sen gick vi hem och satt på balkongen och kollade på folk, båtar och staden i nattljus ett tag innan vi stängde dörrarna och kröp till kojs.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemåt
40 veckor sedan
Podstrana
40 veckor sedan
Norrut
40 veckor sedan
Baddag
40 veckor sedan
Utflykt
40 veckor sedan