Lenils blogg

Onsdag 8 Juli 2026

Packa

Sista dagen i Biograd na Moru. Lugnt i frukostmatsalen som de andra dagarna men efter en stund fylls det på med folk så det märks ännu mer att det börjar närma sig högsäsong. Efter frukosten åkte vi in till fruktmarknaden och såg att där också fanns en fiskmarknad och en köttaffär. De flesta stånden hade samma saker så de var nog hämtade hos någon grossist men så såg vi ett lite mindre bord som kändes mer genuint så där köpte vi olivolja, honung och nektariner. Sen var det dags för bad. Jag tog med snorkel och undervattenskameran även om det inte var så snorkelvänligt här. Däremot var vårt träd från i förrgår ledigt och småstensstrand är att föredra framför sand.Eftersom det fungerade bra med smörgåslunch igår och vi har Konzum i samma hus som hotellet så bestämde vi oss för en balkonglunch idag med en likadan trekantsmacka, juice och chokladcroissant, en liten fruktyoghurt och någon kyld kinderäggvariant. Eftersom det är rätt varmt så bestämde vi oss för att vila middag innan middag. Och innan middag behöver vi packa om lite så vi inte behöver ta in de stora resväskorna vid varje övernattning på väg hem. På kvällen testade vi Konoba Max som hade både en god kötträtt till mannen och en seabass i paket till mig. Kom på att jag inte ätit någon kroatiskt ost mer än på frukosten så det fick bli en ostplatta till förrätt. Här var det faktiskt också första gången som de verkade vilja ha dricks så vi toppade den redan dyra notan med 6% vilket väl betalade ”nubben” de bjöd på. Mättare än mätta bestämde vi oss för att skippa glass och cykla hem. Tidigare på dagen hade vi flyttat från den inhägnade parkering till en ledig precis vid hotellets entré för att slippa släpa väskorna så långt när vi ska åka i morgon bitti. Vi passade också på att packa in cyklarna innan vi gick upp på rummet för en sista natt på Hotel IN som har levererat fin utsikt, bra sömn och god frukost.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma
18 timmar sedan
Unimog
18 timmar sedan
Tyskland
18 timmar sedan
Österrike