Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Måndag 8 Mars 2010 - Thailand

Mac Resort Hotel...

Gårdagen blev visst el på många vis...glömde skriva i går att vi låste oss utee från rummet också på morgonen...hu nu det gick till...Jo vi har som rutin att Th läser dörren...ja tar nyckeln...checkar av..innan vi smälle igen. Igår morse fik jag för mig att låsa dörren innifrån med knappen...vi gick ut och smällde igen, haha

Fick ltea reda på maiden som har extranycklarna...to en bra stund...så an det gå nä man slutar tänka helt.

Det blev även dubbla bilder av ngn anledning...sorry!

Kvällen avlöpte dock lite bättre...vi promenerade längs med stranden och första restarangen/hotellet Kacha såg det så trevligt att vi slog oss ner. De hade BQQ så dt ble kycklingspett och bakad potatis med smör...måste blanda pp thaimaen då rätterna inte riktigt räcker till om man inte vill äta tokstark mat.

De hade fin levande musik med gamla godingar...en kille och tjej som sjöng och spelade. Nu gick vi längs hela stranden och såg på tre killar med eldsklot som de dansade med...riigt duktiga. Gick hela vägen på stranden och sedan en sväng upp på gatan...Hittad ett ställe med mr levande musik...ville beställa varsin bucket...men fanns inte här. Blev Sua Son wisky och cola. Nu var vi supertrötta och mina ben så svullna så jag hade aldrig orkat gå hela vägen...ca 1,5 km hem. Fick ta en songtew...öppen bil med flak. Gud va skönt...att slippa knata och imorgon (läs idag) skall vi byta hotell.

Packade våra pinaler...och nu börjar det bli fullt...Checkade ut och bad dem fixa taxi...öppen...med flak...Till Mac Resot som liggr vid havet och se mysigt ut. Rummet var klart så vi fick checka in redan 11.30. Hyfsat rum men ingen balkong. Gör ingt då man iallafall inte sitter där speciellt ofta. Bara för att torka badkläderna.

Ner till poolen och två sängar finns lediga...Kanon...riggar med parasoll, gratishanddukar, försöker torka våra fuktiga skynken som aldrig torkade på andra hotellet.

Käkar lunch...badar och solar, läser och myser. Trevligt ställe kännr vi och personalen jättegulliga...då vi ätit lunh här flera gånger.

Vid 16-tiden går vi och köper iskaffe på burk...fikar och skall duscha...men NO WATER...vi skruvar och skruvar...men nä vi frågar håller de på att fylla upp vatten med tankbil. Kl är snart 18.30 och vi har fortfarande inte kommit in i duschen.

Tur är väl det...i reeptionen där jag sitter och skriver är det bastu just nu så jag skulle behöva duscha om igen i så fall...

Nu är det exakt en vecka kvar av vår långres och näsa måndag kväll bär det hemåt igen. Hur fantastisk än resan ha varit är det alltid skönt att komma hem och träffa nära och kära...någon som räknar dagarna tills vi kommer hem är i allafall Tyra... hon tyckte det blev för länge vi är borta.

Lite bilde idag...förhoppningsvis bara en gång...men detta är Thailand och där kan tydligen det mesta hända.

Hörs i morgon/A & Th
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    Alina fyller 12 ar...
    11 år sedan