Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Tisdag 9 Mars 2010 - Bangkok

Tisdagsrapport från Koh Chang...

Till slut blev det dusch iallafall och sedan käkade vi god middag på hotellet...Mac esor...den goda fiskfién med räkor och vittvinssås. Strosade på stranden och i affärer en stund...Klokan går fot fast man inget gör egentligen.

Nu var jg toktrött då jag sovit illa natten innan men vi bor ju granne med en bar så det var dunka-dunk...fram till 23.00. Sedan somnad jag av utmattning. Vaknade kl 5.00 oh var klarvaken. Till slut så somnade jag om kl 7.00 och precis då vaknar Th och tycker att jag med sall upp. ORKAR INTE...måste sova en stund ill. En liten stund senare pear han på mig igen. Går ner och markerar och ar ett dopp...ORKAR INTE...han kommr tillbaka oh kl 8.20 tycker han att nu får jag lov att gå upp....orkar int...men går upp ändå...Frukost på verandene mot havet..härligt...men väldigt påver frukost. De kunde inte steka ägg en gång...blev kok i panna oh tog en kvart för en omgång...Så lika kan det vaa.

Idag är det mulet men gör inte så mkt...sitter på vra solstolar och läser...badar i havt...som inte svalkar ett dugg. Idg är de åskkvavt och tokvarmt...än vanigt.

Efter lunch plockar vi ihop vad vi skall skicka hem...går till posten på em. Nu går det plötsligt inte att skicka med SAL...båt och flyg...utan bara flygt. Knepigt...men vi kan inte släpa runt all vår packning så en kompromiss blev det. Ett mindre paket md flyg...Malin kommer hem till dig igen...Tar 1- veckor. Sonen på 3-4 å hjälpte ss på posten med att slänga ut det vi packadee nr...så vi höll aldrig på att bli klara...men till slut så...3 kg...hem till Sverige med blandat presenter och annat.

Vi får ocså slänga en del kläder här nere. De har lyckats förstöra 2 avv Th.s favorittröjor...golf som är tunna och sköna och som släpper ut svetten...men nej de ha nog tvättat syntetröja på 60 grade...så de r många storlekar mindre. Ja inte skall man ha fina kläder man är rät om och lämna in här...manve t aldrig vad som händer.

Vi har också bokat ett par nätter i Pattaya på hemvägen istället för Bangkok...

En glad nyhet för en del iallafall är att vi kommre hem den 15:e mars mitt på dagen...istället för den 16:e...Tyra får räkna en dag kortare tills vi kommr hem. Vi reser j 00.15 den 15 mars...och sedan måste man ju vrida tiden tillbaka...

Nu försöker jag med lite bilder igen...

Hörs i morgon/A & Th
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Chang Buri Hotell Koh Chang...
11 år sedan
Chang Buri Hotell Koh Chang...
11 år sedan
I sakta mak...
11 år sedan
I sakta mak...
11 år sedan
Alina fyller 12 ar...
11 år sedan