Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Tisdag 7 Juli 2009 - Leros

Leros resan del 1, 1/7-7/7

Hej alla!
Lite sent med bloggen men men sa kan det bli ibland nar man har roligt! Jag ar hemma och det ar underbart, men visst har det andrat sig lite aven har, precis som pa sa manga andra stallen....

Lat mig borja fran borjan. Vi valde att ta oss hit via Aten och en overnattning pa Sofitel, flygplatshotellet, och det var ju bara sa trakigt, fanns inget att gora dar! Och vi hade ingen lust att aka in till staden. Middag gick inte att 'loesa' pa hotellet om ni forstar vad jag menar. Vi at middag pa flygplatsen, kostnad for oss bada ungefar vad 1 varmratt kostade pa hotellet! Vi maste hitta ett annat satt! Vi pratade med nagra svenskar har som tog flygstol till Samos, 1 overnattning dar och sedan Flying Dolphin ca 8 nasta morgon hit till Leros. Lat som ett battre alternativ....

Hotellet som vi valt har pa Leros var ocksa sa bra som vi trodde. 20 meter lang bassang dar vi kor ett litet 'traningspass' pa morgonen fore frukost, 20 langder blir 400 meter, alltid nagot! Sedan massor med promenader. Just nu har vi moppe dock, vilket ar underbart pa sitt satt, man kommer snabbt fram dit man vill. Hotellet ligger i Alinda pa Leros och det var ett medvetet val, men vi langtar till Pandeli/Vromolithos sa dar far det blir boende nasta gang.

Vi hade tur med att det var en musikfestival har pa Leros i lordags den 4/7. Grupper fran olika oar i Dodekaneserna som upptradde. Temat var Brollop! Efterat var det musik och dans for alla. Jattekul att fa vara med om detta. Vi missar alltid sant har annars.

Pandeli ja...Dar har det legat ett ganska stort hotell som hade sina glansdagar pa 60-70 talet kan jag tro. I slutet 80 sag man val nagon som bodde dar, men sedan har det fatt forfalla, och det har verkligen varit en 'skamflack' i landskapet.

Sedan vi var har 2007 har detta gamla hotell rivits, Ilia och Myra som bor ca 50 meter fran stranden och ager mycket mark har byggt ett nytt hotell dar, ser valdigt konstigt ut for oss som inte ar vana... men det ser valdigt fint ut! Kolla in http://www.pandeli-beach.gr (kan vara ett 't' istallet for 'd' i pandeli men tror inte det). Dessutom var det massor med solstolar pa denna lilla strand som jag inte var sa dar fortjust i heller, men men man vanjer sig vid allt. Vi tankte provligga imorgon ;-). Nya restauranger har ocksa startat i Pandeli.

Maste ocksa beratta att det kommer att bli en medlemstraff har pa Leros! Ja det ar ratt! Men en liten sadan... Medlem Annicamarie och undertecknad skall traffas i Pandeli mandag den 13/7!

Vi undersoker ocksa alla mojligheter att flytta hit och starta en rorelse. Hotell ar lite tveksamt alltsa, det galler att profilera sig ordentligt och konkurrensen ar mordande! Vi far se vad vi kommer upp med, lite forslag har vi fatt v g import av Svenska artiklar, ex vis Husqvarna, Kosta Boda mm.

I ovrigt ar det mesta som vanligt, har du last mitt resalbum om Semester pa Leros - Leroslover style sa vet du vad jag menar. Sola, bada, ha det gott. Eller som haromdagen nar vi vandrade ca 1 mil totalt! Med badavbrott endast. Tills vi hors nasta gang...

Ha de skont i sommar!
Dela med andra:    

Kommentarer
Xeni säger:
Det låter som om Leros håller på att bli för mycket påverkat av turismen. . Hoppas att du ändå hade en underbar vecka.
Xeni
Postat 2009-07-08 17:17  Anmäl
Elgona säger:
va underbart ni har det.
trevlig läsning
kram
Postat 2009-07-08 14:13  Anmäl
Mjorumm säger:
Trevlig läsning,och önskar er en fortsatt trevlig resa
Postat 2009-07-08 09:28  Anmäl
Annicamarie säger:
Nämen, hotellet fanns på plats i höstas när vi var där (åkte hem i mitten av september), så ibland är de snabba! Inte en dag för tidigt, dock, det har ju inte varit någon skön syn de senaste 20-talet år, 1981 var det fortfarande ett stort, fungerande hotell, men var aldrig in. Ses snart!
Postat 2009-07-08 09:25  Anmäl
Asok säger:
Ha det jätteskönt!

Kram
Postat 2009-07-08 08:55  Anmäl
Rommetorp säger:
Du kan inte ha det bättra tack för beskrivningen
Postat 2009-07-07 20:42  Anmäl
Gullsing säger:
Det verkar som om ni har det bra. Du är duktig, som simmar så långt varje dag. Jag försöker också göra det, när jag har chansen till det.

Ha dé! Gilla
Postat 2009-07-07 20:03  Anmäl
Sirapp säger:
Härligt! Ha en fortsatt trevlig resa!
KRAM
Siri
Postat 2009-07-07 18:56  Anmäl
Gbenskar säger:
Mmmmm vad härligt det låter. Ha det gott.
Gunn-Britt
Postat 2009-07-07 18:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet