Stöd Ukraina

Sierras blogg

Måndag 9 Februari 2009 - Langkawi

Langkawi Malaysia

I dag förflyttade vi oss söderut till Langkawi med hjälp av Malaysia Airlines och befinner oss på Pantai Cenang, en beach 15 minuter söder om flygplatsen.
Vi bor nu på ”Beach Garden Resort” men flyttar – tyvärr pga ”fullt hus” till ett grannboende – ”Malibest Resort” – de sista två dagarna. Tyvärr säger jag, då Beach Garden är riktigt läckert till ett helt ok pris. Båda ställena ligger härligt på beachen med, framför allt på kvällen, läckert mysande när man inmundigar sin måltid i den nedåtgående solen.
Vi drar vidare till Koh Lipe och in i Thailand igen 15 februari så i dag måste jag fixa detta. Enligt killen jag snackade med i går har önskemålet om denna transport ökat kraftigt varför man måste vara ute i tid för att få plats.
Sanden på beachen här skiljer sig en del från det vi är vana vid från Thailand, den är mycket vitare, ungefär samma färg som sanden vid Skanör-Falsterbo, men inte lika ”tät”. Den låter inte – ”knorrar” - som sanden på södra Skånes stränder gör när den är riktigt torr. Så om man ute efter härlig sand behöver man inte åka så långt...det är vädret som skiljer….

På tal om vädret…+30 och...sol naturligtvis…:-)

Morsning
//Sierra
Dela med andra:    

Kommentarer
Ellismellis säger:
Jag byter gärna miljö med dig... Det låter härligt där ni är.
Här är det också strålande sol och alldeles vitt ute men inga plusgrader, bara några minus.
Postat 2009-02-14 14:16  Anmäl
Magica säger:
Ja, det ser helt underbart ut. Själv åker jag till nåt annat som knarrar under fötterna, nämligen snö, på tisdag.
Postat 2009-02-12 16:01  Anmäl
Brigitta säger:
Åh vad skönt det låter! Kom hem från Dubai i natt och det var ju också en upplevelse med allt lyx, men jag tror att du har det bättre med lugn och sköna bad.
Postat 2009-02-11 19:26  Anmäl
Hadebra säger:
Ohh så härligt ni har det, njuut.
Jag åker till Kenya om ett par timmar skall bli härligt
hadebra
Postat 2009-02-11 11:57  Anmäl
Romha säger:
Låter helt underbart. Har bara varit hemma 1,5 vecka men längtar redan till värmen igen.
Postat 2009-02-10 19:07  Anmäl
Gullsing säger:
Jag är också avundsjuk på din resa för solens och badens skull. Men ha det så bra och njut i fulla muggar, bara vi får se flera så här härliga bilder.

Gilla
Postat 2009-02-10 17:44  Anmäl
Ronnsan säger:
ÅH... vad härligt. Jag kommer till Langkawi på lördag med familjen, det ska bli helt fantastiskt. Kul att se så dagsfärska bilder, hoppas vädret håller i sig man är ju lagom trött på det "gråa" Sverige just nu. Anette
Postat 2009-02-10 15:58  Anmäl
Ninacz säger:
nej avvis ar jag inte alls! har sitter man i Skane och vantar pa en snostorm. Tack for bloggen och bilderna - nu kan kjag dromma bort mig i alla fall! Hoppas du far en fortsatt underbar resa!
Postat 2009-02-10 15:15  Anmäl
Zenita säger:
Det är inte utan än att man är mycket avundsjuk på dig som får uppleva detta i verkligheten. Man njuter av att bara få ta del genom dessa vackra bilder du levererar till oss, önskar plånboken vore dubbelt så tjock och mer till det så kanske man kunde få nosa på paradiset.
Kram Lena
Postat 2009-02-10 07:57  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Sun
Sun säger om Sierras bild "Dags för aftonmat....":
Så här ska man ha det närman har det som sämst! =)
27 oktober 2010 12:03
Keiju6
Keiju6 säger om Sierras bild "Beach Garden Resort":
Hemtrevligt, gemytligt!
8 mars 2009 17:29