Stöd Ukraina

Firepipers blogg

Onsdag 20 Juni 2007

Läkar- och restaurangbesök

Jag har fått låna en bil av min svärföraldrar med vilken jag tog mig tillbaka till Nancy i söndags. De gav mig också en karta och en GPS. GPS var väl lite sådär, den tog med mig på äventyr ute franska landsbyggden. Fram kom jag dock till slut...

Jag besökte en allmänläkare i måndags. Det var en rätt så lustig upplevelse. Mottagningen fungerade mycket enkelt. Man gick in i väntsalen, där fanns det stolar, inget annat. Inte någon information eller något sådant. Så väntar man där och har man tur så kommer man fram till doktorn innan besökstiden gått ut. Det misslyckades jag med på första försöket. Kontentan av besöket blev att han skrev en "remiss" till en allergolog, en remiss om provtagning samt att han bytte ut mina nuvarande piller mot franska motsvarigheter. Han sa också att jag inte fick ta antihistaminer på en vecka för att jag skulle kunna göra testerna. Så jag har slutat med det, och har faktiskt inga besvär. Varje mening sade han tre till fem gånger för att vara säker på att jag skulle förstå.

Igår såg jag till att leta reda på svenskarna som var här. Jag följde med dom på någon restaurang med en massa stjärnor där vi blev guidade. Jag gillade köket! Varför köpte inte STUK in induktionshällar direkt?! Sen på kvällen så blev det restaurangbesök enligt min rekommendation. Mycket lyckat faktiskt! Kvällen fortsatte såklart i full vigör och alla var på bra humör!

Jag lyckades strula till allting med boendet för de jag lånar rum av. Det kändes lite pinsamt men det verkar som det inte gjorde så mycket, det hoppas jag verkligen. Ikväll ska jag iväg på något litet party med Celine. Det verkar lovande och jag hoppas att det kommer att kännas bra att prata lite franska igen, efter gårdagens paus. Jag hoppas också temperaturen sjunker snart för det har varit lite väl varmt nu i två dagar. Och åskskurarna har lyst med sin frånvaro.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Prylar!
16 år sedan
Partaj i Sundsvall
16 år sedan
En kvinna från Paris
16 år sedan
En svensk kopp kaffe
16 år sedan
Äntligen skidor
16 år sedan