Stöd Ukraina

Lenils blogg

Torsdag 19 Augusti 2021 - Krk

Krk

Går upp rätt tidigt, mannen har bokat in en jobbintervju kl 10 men efter den blir det bad.
Hemmafrukost på den stora balkongen i strålande sol var inte helt fel.
Sen tog vi cyklarna igen bara för att ännu en gång inse att det inte är så cykelvänligt här! Branta backar neråt och det blir då branta även uppåt. Inte direkt så cykelvänliga strandpromenader heller. Och vi kommer nu ihåg att det var så även sist vi var här, 2013.
Men vi cyklade en bit förbi hotellet där vi bodde då och hittade en fin strand med småsten. Vi badade en stund innan det var dags för lunch. Vi tog den på närmaste strandställe precis uppför trappan från stranden och beställde varsin liten Ćevapčići med bröd, ajvar och lök för 29 Kuna styck.
Efter det var det dags för bad och snorkling och efter en stund slog jag i foten i en vass sten. Trodde jag i alla fall men det gjorde lite ont direkt och sen gick det över. Kände sen att det satt något i badskon och när jag kände efter kunde jag dra ut ett spikliknande föremål. Trodde dock att den fastnat bara i skon. När jag tog av den sen såg jag dock att den gått en bit in och att det såg ut som det fastnat smuts. Kunde inte peta ut det själv så det fick bli ett besök på Tourist Medical Office som tyckte det var tur jag kom dit och gjorde rent det lite samt gav mig en stelkrampsspruta samt ett papper till försäkringsbolaget och ett jag ska ge till min läkare så de ska föra in sprutan i journalen, allt för 270 Kuna. Ska bli kul att se hur det går med försäkringsbolaget och min läkare som jag antar är vårdcentalen.

På kvällen äter vi på restaurang Konoba Andreja, det blir grillade havskräftor med sallad och husets vin, riktigt fint och gott. Vi har sett att folk som betalar får räkningen i en blomkruka men vi får servitörens mobiltelefon! Dock tar han tillbaka den när vi betalat. Sen blir det lite rundvandring i stan innan vi avslutar kvällen med glass och båtspaning. Inte så många lyxbåtar här som på en del andra ställen i Kroatien men fina ändå. I mörkret är det lättare att gå än att cykla och det finns några nästan gömda små gator som blev lite som genvägar.
Dela med andra:    

Kommentarer
Soligajag1 säger:
Ser verkligen mysigt ut ! Havskräftor som är så gott + husets vin!! Yammi!!
Postat 2021-09-06 19:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemåt
36 veckor sedan
Podstrana
36 veckor sedan
Norrut
36 veckor sedan
Baddag
36 veckor sedan
Utflykt
36 veckor sedan