Stöd Ukraina

Firepipers blogg

Måndag 9 Juli 2007

Köpa bil...

...tänker jag inte göra, men däremot har min svärfar gjort det. Efter han sålt den förra så har han nu en ny och jag blev indragen i förvärvet. Han som han köpte bilen av behövde åka och köpa ny bil också, i närheten av Mulhouse. Så då körde vi ner honom, eller han körde då bilen som svärfar sedan köpte då han köpte ny bil på plats. Nu blev det krångligt... hursomhelst så var vi till Mulhouse och köpte bil och åkte sedan tillbaka mot Colmar för att äta där.

Dock babblade jag så mycket att vi missade Colmar och blev tvungen att vända tillbaka. Väl i Colmar så åt vi lunch på en rastaurang där. Jag tog någon typ av grishöft. Det var underbart gott men hade kunnat serveras med något lyxigare än pommes frites. I Colmar så hittade jag massvis med vackra hus som jag förevigade på minneskortet. Förhoppningsvis blev bilderna bra, ska lägga upp dom så snart jag kommer hem.

Efter lite äventyr i Colmar bar det iväg till en liten by utanför Strassbourg där vi besökte en trähusargentur. Efter detta började det riktiga äventyret. Som vanligt så förlitade vi oss på GPS-en, vilket vi vid detta lag borde veta att man inte ska göra. Den är nämligen dum i huvet ibland. Först så skulle den ha in oss i byn, riktning Strassbourg. Sedan så kraschade den (windows-ruta: ERROR!) och sedan så skulle den ha oss att svänga höger, trots att man inte fick. Vi kan också konstatera att den ibland ljuger om hastighetbegränsningarna.


Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Prylar!
16 år sedan
Partaj i Sundsvall
16 år sedan
En kvinna från Paris
16 år sedan
En svensk kopp kaffe
16 år sedan
Äntligen skidor
16 år sedan